اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد عمره دانشگاهیان خبر داد

احتمال تغییر در سهمیه عمره دانشگاه‌ها

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور از احتمال تغییراتی در سهمیه عمره دانشگاه‌ها خبر داد.

احتمال تغییر در سهمیه عمره دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد زارع پیش از ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان اظهار داشت: پس از اختصاص سهمیه‌ها ممکن است میزان ثبت‌نام دانشجویان کم و یا زیاد شود و بر این اساس هم ممکن است تغییراتی در سهمیه دانشگاه‌ها داده شود و سهمیه یک دانشگاه کم یا زیاد شود.

وی تصریح کرد: در زمینه اعزام دانشجویان به حج عمره هماهنگی‌های بسیار زیادی لازم است و سازمان‌ها و وزارتخانه‌های بسیاری در این امر دخیل هستند.

زارع خاطرنشان کرد: در این زمینه تلاش شده به سیاستگذاری وزارتخانه‌ها هم توجه شود و درصدی از کل سهمیه عمره دانشجویی به وزارتخانه‌ها اختصاص یافته است، به عنوان مثال هشت درصد این سهمیه به وزارت بهداشت و درمان اختصاص دارد.

این مقام مسئول با اشاره به همکاری بسیار خوب سازمان وظیفه عمومی کشور در اعزام دانشجویان به حج عمره، تصریح کرد: همکاری این سازمان موجب شده اعزام دانشجویان با سهولت بیشتری انجام شود.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی، مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان هم در این نشست گفت: اعضای این شورا در زمینه اعزام دانشجویان تلاش بسیار خوبی داشته‌اند و همین موضوع موجب شده کار اعزام در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

به گفته وی، مدیران کاروان‌های عمره دانشجویی در استان در رده بهترین و با تجربه‌ترین افراد در این زمینه هستند و وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند، رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها هم در این زمینه فعالیت خوبی دارند و همین همکاری‌ها موجب شده اعزام دانشجویان به خوبی انجام شود.

شفیعی افزود: جامعه دانشجویی استان خوزستان 240 هزار نفر جمعیت دارد که این قشر از جامعه از تنوع بسیاری برخوردار است، دانشگاه‌های مختلفی هم در استان خوزستان فعالیت دارند که در سطوح مختلف تحصیلی دانشجو می‌پذیرند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان تصریح کرد: بسیاری از دانشگاه‌های استان، مخصوصا دانشگاه‌های تازه تأسیس تقاضای افزایش سهمیه دارند و پیشنهاد می‌شود با ایجاد شرایطی، امکان استفاده از ظرفیت عمره استان در این بخش فراهم شود.

علیرضا میرسلیم، مدیر اجرایی شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان خوزستان هم در این نشست گفت: نحوه عملیات اعزام زائران به عمره اکنون بسیار روان شده و با گذشته قابل مقایسه نیست و با همکاری اعضای این شورا، علاوه بر استان خوزستان، کاروان‌های استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و کرمانشاه را هم زیر پوشش داریم.

وی با اشاره به همکاری مسئولان بانک ملت در زمینه ارائه تسهیلات به دانشجویان برای اعزام به حج عمره، افزود: خوشبختانه همکاری مسئولان این بانک بسیار قابل قبول بوده و در بسیاری موارد مشکلات را حتی به صورت تلفنی و با صرف کمترین زمان حل می‌کنند.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول