اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حج و زیارت:

بیش از 6 میلیون نفر برای عمره مفرده ثبت‌نام کرده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت:‌ در یک ماه بیش از 6 میلیون و 600 هزار نفر ودیعه 800 هزار تومانی برای سفر حج عمره را پرداخت و آمادگی خود را برای اعزام اعلام کردند.

بیش از 6 میلیون نفر برای عمره مفرده ثبت‌نام کرده‌اند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی لیالی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان که در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه ایران در بین کشورهای اسلامی در حوزه زیارت و اعزام زائر به شهرهای زیارتی در دنیا دارای مقام نخست است، اظهار داشت: ساختاری که نظام جمهوری اسلامی ایران در مدیریت زائر و حوزه زیارت دارد در دنیا بی‌نظیر است.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور افزود: ‌در حالی که بالاترین نهاد مربوط به زیارت در دنیا معاونتی در یکی از وزارتخانه‌های یک کشور است، در ایران برای حوزه زیارت و ساماندهی مسائل حج و زیارت مردم شورایی متشکل از ریاست جمهوری و هشت نفر از کابینه دولت وجود دارد.

لیالی گفت: علاوه بر این نماینده‌ای از سوی مقام معظم رهبری در سازمان همواره حضور دارد که نظرات ولی امر مسلمین در مسئله زیارت اعمال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تمام این شوراها نشانگر اهتمام وی‍ژه مسئولان نظام جمهوری اسلامی به مسئله زیارت و ساماندهی امور زائران است که سبب شده، سازمان حج و زیارت در ایران با پشتوانه قوی دولتی، حرف اول را حتی در عربستان بزند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور ادامه داد: در حال‌حاضر سالانه بیش از 3 میلیون نفر زائر به مقصد عربستان، عراق و سوریه اعزام می‌شوند و واقعاً از نظر کمیت هیچ کشور اسلامی این تعداد شهروند خود را به قصد زیارت اعزام نمی‌کند.

لیالی با تاکید بر اهتمام وی‍ژه مردم کشور به مسئله زیارت تصریح کرد: در حوزه عمره مفرده و در فرصت یک ماهه بیش از 6 میلیون و 600 هزار نفر با پرداخت ودیعه 800 هزار تومانی آمادگی خود را برای سفر عمره مفرده اعلام کردند.

وی افزود: اینکه امروز کشور ایران حرف اول را در عربستان سعودی می‌زند به دلیل نظم و نظامی است که در این کشور برقرار کرده و خود مسئولان این کشور نیز همواره اظهار دارند که زائران ایرانی از کرامت و نظم بالایی برخوردار هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت:‌ در سال گذشته بیش از 800 هزار ایرانی به عربستان سعودی برای سفر عمره مفرده  و بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر برای عتبات عالیات به کشور عراق اعزام شدند.

انتهای پیام/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول