اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست:

کارگروه ساماندهی صنایع اهواز فعال شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فعال‌سازی کارگروه ساماندهی صنایع برای کلان‌شهر اهواز مهم‌تر از ساماندهی حمل و نقل است.

کارگروه ساماندهی صنایع اهواز فعال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید امیر فاتح وحدتی صبح امروز در نشست مدیریتی بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلان‌شهر اهواز اظهار داشت: تصمیم‌گیری برای وضعیت موجود پس از اخذ اطلاعات مبنایی میسر است و ساماندهی و کنترل آلاینده‌ها برای همین منظور در دستور کار قرار دارد.

وی تأکید کرد: در همین راستا فعال‌سازی کارگروه ساماندهی صنایع برای کلان‌شهر اهواز مهم‌تر از ساماندهی حمل و نقل است.

وحدتی با بیان اینکه آمار و اطلاعات درست و تبادل اطلاعات در تصمیم گیری بسیار مهم است، گفت: رابطه بین آلودگی هوا و افزایش بیماری‌های ریوی، قلبی و پوستی اصولاً بایستی بر مبنای یک رابطه هم‌بستگی در مطالعات باشد تا قطعیت مسائل و مشکلات ناشی از آلودگی هوا مشخص شود، با این وجود نمی‌توان بدون در نظر گرفتن سایر مؤلفه‌ها بدون مطالعه و احصاء ضرایب هم‌بستگی‌ها و مطالعات، تصمیمات لازم را اتخاذ کرد.

وی افزود: برای مطالعه و بررسی طرح بازنگری اهواز نیازمند برنامه‌ای زنده، پویا و فعال هستیم و برای تشخیص سهم‌بندی آلاینده‌ها در هوای این کلان‌شهر باید پس از شناسایی منابع آلاینده ثابت و متحرک، فهرست انتشار آلاینده‌ها را تهیه کنیم.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست بر ضرورت توجه به محورهای خودرو، سوخت، ساماندهی صنایع، فهرست انتشار، پایش، ارتقای فضای سبز، معاینه فنی و جلوگیری از تردد خودروهای بالای 20 سال در بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلان‌شهر اهواز تأکید کرد.

هم‌چنین مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه طرح جامع کاهش آلودگی هوای کشور بایستی با مکانیزم‌های انسانی برش داده شود، گفت: رویکرد آلودگی هوا در اهواز رویکردی صنعتی است و با سایر کلان‌شهرهای کشور که رویکرد آلودگی آنها بر مبنای حمل و نقل است، تفاوت دارد.

تورج همتی افزود: مباحث زیادی از جمله ریزگردها، جمعیت، مهاجرت، مدیریت آب و خاک در بحث آلودگی هوای اهواز قابل بررسی هستند که این مباحث پس از تکمیل مطالعات و مشخص نمودن محورهای اصلی کنترل آلودگی به ‌منظور استفاده از ظرفیت‌های قانونی و مباحث و پشتوانه‌های حقوقی برنامه جامع کاهش آلودگی هوای اهواز در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح خواهند شد تا مباحث مدیریتی آلودگی هوای اهواز با تصمیمات مدیریتی کلان اهواز پیوند بخورد.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول