اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به هیئت دولت پیشنهاد شد

تبدیل لکه‏های صنعتی استان تهران به شهرک مصوب

خبرگزاری فارس: استاندار تهران گفت: استانداری تهران پیشنهاد تبدیل لکه‏های صنعتی شامل مناطق کارگاهی حواشی تهران به شهرک‏های صنعتی مصوب را تقدیم هیئت دولت کرده است.

تبدیل لکه‏های صنعتی استان تهران به شهرک مصوب

مرتضی تمدن در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: شهرک‏های صنعتی تابع مقرراتی هستند که به موجب آن مشمول برخی سیاست‏های تشویقی می‏شوند.

وی ادامه داد: اعمال این سیاست‏های تشویقی مختص صنایع دارای لوازمی بوده و به شرطی به تولیدکنندگان تعلق می‏گیرد که منطقه کارگاهی محل استقرار آنها به یک شهرک مصوب تبدیل شده باشد.

تمدن مناطق کارگاهی شمال شرق استان تهران را توسعه‏یافته خواند و افزود: مناطقی کارگاهی شمال شرق استان تهران نظیر "خرم‏دشت"، "کمرد" و "سیاه‌سنگ" در گذشته به صورت یک بخش صنفی و خدماتی فعال بود.

استاندار تهران تصریح کرد: اما با گذشت زمان این نواحی به مناطق کارگاهی بزرگ و توسعه‏یافته شامل بیش از 2 هزار و 500 واحد صنعتی تبدیل شد.

وی اضافه کرد: از این رو مجموعه استانداری تهران با علم به اینکه دیگر نمی‏توان به این مناطق با دیدگاهی صنفی نگریست، پیشنهادهای خود مبنی بر تبدیل این نواحی تحت عنوان لکه‏های صنعتی حواشی پایتخت را به هیئت وزیران تقدیم کرد.

تمدن افزود: امور مقدماتی و مطالعاتی این مهم در کارگروه‏های هیئت دولت طی شده و در انتظار طرح و تصمیم‏گیری در نشست هیئت وزیران است.

استاندار تهران پیرامون مزایای تبدیل این مناطق کارگاهی به شهرک صنعتی مصوب خاطرنشان کرد: پس از عبور از این مرحله و تبدیل مناطق کارگاهی اطراف تهران به شهرک صنعتی مصوب، بسته‏های تشویقی دولت به صنایع این بخش تعلق می‏گیرد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر چگونگی تعهد شهرداری‏ها برای ارائه خدمات به شهرک‏های صنعتی خاطرنشان کرد: ممکن است این مهم به صورت تعاملی محقق شود.

تمدن ادامه داد: به طور معمول و بر اساس قانون، سیاست‏های نحوه اجرای امور داخلی شهرک‏های صنعتی از سوی هیئت امنایی متشکل از خود تولید‏کنندگان تعیین می‏شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول