اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی استان تهران خبر داد

بهره‏برداری از 124 طرح کشاورزی در استان تهران

خبرگزاری فارس: 124 طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر 118 میلیارد ریال در دهه فجر سال جاری در استان تهران به بهره‏برداری رسید.

بهره‏برداری از 124 طرح کشاورزی در استان تهران

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: در دهه مبارک فجر سال جاری، 124 طرح کشاورزی در سراسر استان تهران به بهره‏برداری رسید.

سیدمحمد موسوی با اشاره به پروژه‏هایی که در دهه فجر امسال به بهره‏برداری رسید، افزود: 124 طرح متعدد کشاورزی با سرمایه‏ای بالغ بر 118 میلیارد ریال به بهره‏برداری رسیده که از کل این سرمایه‏گذاری، 32.8 درصد از محل اعتبارات استانی و ملی، 11.3 درصد از محل تسهیلات بانکی و 55.9 درصد حجم سرمایه‏گذاری توسط مجریان طرح است.

وی تصریح کرد: این پروژه‏ها از نظر تعداد و حجم سرمایه‏گذاری در مقایسه با دهه فجر سال گذشته، 40 درصد و از نظر حجم سرمایه‏گذاری، 60 درصد افزایش داشته و این نشان‏دهنده توجه دولت به بخش کشاورزی و حمایت از سرمایه‏گذاران در این بخش است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران با اشاره به طرح‏های مورد بهره‏برداری قرار گرفته در استان تهران اظهار داشت: بیشترین طرح‏ها در شهرستان‏های دماوند، ورامین و شمیرانات اجرا شده و کمترین طرح‏های اجرا شده در شهرستان‏های بهارستان و قدس است.

موسوی با اشاره به هدف تقویت زیرساخت‏های بخش کشاورزی در طرح‏های اجرا شده افزود: این پروژه‏ها شامل انتقال آب، آبیاری تحت فشار، تجهیز و بازسازی اراضی کشاورزی و ایجاد جاده‏های بین مزارع است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران افزود: همچنین طرح‏های مربوط به بهبود تولیدات گیاهی و دامی و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی از پروژه‏های بهره‏برداری شده در این ایام است.

موسوی با بیان اینکه چندین پروژه افتتاح شده از طرح‏های بزرگ کشاورزی در استان تهران و حتی کشور محسوب می‏شود، خاطر نشان کرد: این پروژه‏ها که شامل گلخانه با تولید 500 هزار اصله گل شاخه بریده در شهرستان شهریار، گاوداری‏های 100 رأسی و صنایع تبدیلی بوده، از بزرگ‏ترین طرح‏های اجرا شده در سطح استان تهران است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران مشکل بزرگ بخش کشاورزی استان تهران را کمبود حجم سردخانه عنوان کرد و افزود: در سال 1389 ظرفیت سردخانه‏های استان تهران، 43 هزار و 700 تن بود که امروز به ظرفیتی بالغ بر 76 هزار تن رسیده و این ظرفیت‏ها 30 هزار تن افزایش یافته و توانسته تا حدودی به رفع این مشکل کمک کند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول