اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان غربی

800 بیمار کلیوی زندگی می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی گفت: بیش از 800 بیمار کلیوی در مناطق مختلف آذربایجان غربی زندگی می‌کند.

800 بیمار کلیوی زندگی می‌کند

حسن اشتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هم اکنون تعداد زیادی بیمار مبتلا به نارسایی‌ کلیوی در مناطق مختلف آذربایجان غربی سکونت دارند لذا شهرهای ارومیه و خوی به دلیل داشتن جمعیت زیاد بخش فراوانی از این بیماران در خود جای داده‌اند.

وی تصریح کرد: علاوه بر بیماران مبتلا به نارسایی در این استان تعداد بیشتری هم بیمار پیوندی وجود دارد

که آنها هم به نوع دیگر نیازمند دریافت خدمات رفاهی، درمانی و روحی هستند که انجمن درراستای کاهش آلام این قشر از جامعه با  مشارکت خیران اقدام‌هایی به اندازه بضاعت خود انجام می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه در آذربایجان غربی تعداد 17 مرکز همودیالیز وجود دارد گفت: مسئولان حوزه درمانی با همراهی سایر دستگاه‌ها در راستای راه‌اندازی این مراکز تلاش‌های زیادی کرده‌اند ولی با توجه به زیاد بودن تعداد بیماران این مراکز صد در صد نیازهای بیماران پاسخگو نیستند پس می‌طلبد با اهتمام دولت  و خیران در راستای احداث فضای درمانی مفرح برای بیماران گام‌های بلندی برداشته شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیماران مبتلا به نارسایی‌های کلیوی به درمان قطعی امید ندارند پس هفته‌ای دو یا سه روز برای انجام دیالیز به مدت سه ساعت به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند از این رو می‌طلبد مراکز درمانی با محیط مناسب و شاد برای آنها ساخته شود تا این بیماران و خانواده‌های آنها در فضای بهتری این بخش از زندگی خود بگذرانند از طرف دیگر قرار گرفتن در این قبیل مراکز نه‌تنها موجب تضعیف روحیه آنها نشود بلکه تجدید قوای روحی نیز به دنبال داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه تعدادی از بیماران در منزل خدمات درمانی دریافت می‌کنند ادامه داد: تعدادی از بیماران مبتلا به ناراحتی‌های کلیوی با استفاده از دستگاهی مخصوص خدمات درمانی مورد نیاز خود در منزل دریافت می‌کنند برای محقق شدن این موضوع خانواده های بیماران نقش به‌سزایی بر عهده گرفته‌اند.

اشتری بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری تاکید کرد و اظهار داشت: اصحاب رسانه باید بیش از بیش موضوع  پیشگیری مورد توجه قرار دهند و برای  نهادینه کردن این موضوع در جامعه تلاش مستمری صورت بگیرد تا به اندازه قابل توجهی از هزینه‌های ناشی از درمان کاسته شود به طوری که مبالغ هزینه شده برای موضوع درمان به این موضوع اختصاص پیدا کند سلات جسمی و روحی جامعه تضمین می‌شود.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول