اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار هرمزگان

25 کیلومتر از بزرگراه بندرعباس رودان بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: با حضور استاندار هرمزگان و مسئولان راه و ترابری 25 کیلومتر از بزرگراه بندرعباس رودان منتهی به راه‌های شرقی این استان بهره‌برداری شد.

25 کیلومتر از بزرگراه بندرعباس رودان بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، مدیرکل راه و ترابری هرمزگان در حاشیه بهر‌ه‌برداری از قطعات بزرگراهی در این شهرستان با بیان اینکه در سال‌های قبل 70 کیلومتر از این بزرگراه تا دوراهی چاه شیرین به بهره‌برداری رسیده، گفت: امروز نیز در واقع از دو قطعه دیگر از این بزرگراه به طول کلی 25 کیلومتر بهره‌برداری شده است.

خداداد مقبلی ضمن ابراز امیدواری در راستای به اتمام رسیدن امور احداث این بزرگراه طی سال‌های آتی گفت: بهره‌برداری از قطعات نخست و دوم باند دوم محور سه‌راهی میناب به رودان به طول 7.5 و هفت کیلومتر با صرف اعتبار بیش از 12 میلیارد تومان و بهره‌برداری از باند دوم محور رودان به کهنوج به طول 10 کیلومتر با اعتبار 8.5 میلیارد تومان طی امروز در شهرستان رودان محقق شده است.

وی هم‌چنین ادامه داد: بهسازی و روکش آسفالت فاز سوم محور جغین به طول 10 کیلومتر و صرف اعتبار 5 میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های بهره‌برداری شده در شهرستان رودان است.

این مسئول هم‌چنین از کلنگ‌زنی قطعه سوم بزرگراه میناب به رودان به طول 10 کیلومتر اشاره کرد.   

مدیرکل راه و ترابری هرمزگان در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها در توسعه ترانزیت، گفت: مطمئناً با تکمیل شبکه بزرگراهی استان، سهم هرمزگان از مزایای ترانزیتی بیشتر خواهد شد.

مقبلی هم‌چنین در مورد محور بندرعباس رودان به کهنوج نیز افزود: این محور یکی از محورهای مهم ارتباطی استان به شمار می‌رود که مناطق غرب کشور را به شرق متصل می‌کند.

وی بیان داشت: عبور این بزرگراه از شهرستان‌های بندرعباس، رودان در هرمزگان و جیرفت و کهنوج در استان کرمان خود نیز از لحاظ منطقه‌ای مسیر را از اهمیت بسزایی برخوردار می‌کند چرا که شهرهای مذکور به عنوان مراکز تولید محصولات کشاورزی، دامی و بعضاً صنعتی شناخته می‌شوند.

به گفته مقبلی هم‌چنین بزرگراه مذکور بخشی از ترافیک محور بندرعباس سیرجان را به خود جذب و سبب روانی عبور و مرور و ایجاد ایمنی بیشتر در شبکه راه‌های استان می‌شود.

مدیرکل راه و ترابری هرمزگان ادامه داد: نباید فراموش کرد که وجود مناطق صنعتی نفتی در غرب استان و وجود منطقه پارس جنوبی در استان بوشهر و جزایر چهارده‌گانه نیز می‌طلبد که راه‌های استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

یادآور می‌شود قطعات یاد شده با حضور استاندار هرمزگان و معاونان وی بهره‌برداری شد.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول