اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

22 بهمن زمان مشاهده صلابت امت اسلامی و وحدت عزت‌آفرین آنها‌ست

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: 22 بهمن زمان مشاهده صلابت امت اسلامی و وحدت عزت‌آفرین آنها‌ست.

22 بهمن زمان مشاهده صلابت امت اسلامی و وحدت عزت‌آفرین آنها‌ست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی پیش از ظهر امروز در جشن انقلاب و مراسم شعر بزرگ فتح و ظفر در دانشگاه پیام نور خلخال اظهار داشت: ملت ایران در سال 57 با قائد بزرگ خود پیمان حرکت غرورآفرین در مسیر انقلاب و اسلام ناب بستند و امروز همه وظیفه داریم در انجام تعهدات و تحقق خواسته‌ها و مطلوب‌های نظام اسلامی حرکت بدون وقفه و تعللی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد:‌ در حالی که انقلاب اسلامی ما با شتاب و سرعت بیشتر پایه‌گذار حرکت بیداری اسلامی در دنیا شده است دشمنان نابکار ما همچنان بر طبل ستیز با ملت ایران می‌کوبند تا شاید بتوانند حرکت خروشان ملت‌های آزادیخواه را انحرافی جلوه دهند اما امروز هنگامه مشاهده صلابت امت اسلامی و وحدت عزت‌آفرین آنها است که همچون رود خروشان استکبار و مزدوران منطقه‌ای آنها را در حال فرو غلطیدن است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: این بزرگ‌ترین پیام و دستاورد انقلاب اسلامی است که نهضت ما اسباب بیداری بسیاری از امت‌ها را فراهم کرده و در دنیای تنگ و تاریک سبب شده تا بسیاری از ملت‌ها نفس بکشند و طعم آزادی و استقلال را به خوبی و شایستگی مزه کنند.

این مسئول در ادامه سخنان خود حرکت علمی و تأثیرگذار دانشجویان را در سنگرهای مختلف اسباب غرور و مایه پیشرفت واقعی کشور خواند و اضافه کرد: دشمنان ما به خوبی می‌دانند که حرکت‌های این انقلاب دیگر توقف نمی‌پذیرد و این پیگیری‌ها مایه غرور و پیروزی‌های بعدی می‌باشد.

وی در ادامه دستاوردهای نظام اسلامی را مشهود و معلوم در تمام مناطق به ویژه روستاهای دورافتاده توصیف کرد و ادامه داد: در سال‌های اخیر بالاترین بودجه در خدمت‌رسانی به مناطق محروم تخصیص یافته به گونه‌ای که در حوزه آبرسانی روستایی برای این شهرستان در سال گذشته 790 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده بود که امسال این رقم بیش از سه میلیارد تومان است.

به گزارش فارس، فرماندار خلخال گفت:‌ دیر ابلاغ شدن اعتبارات سال 90 موجب شده که در پروژه‌ها پیشرفت چندانی به چشم دیده نشود اما از سال آینده و با بهتر شدن وضعیت آب و هوایی بسیاری از تلاش‌ها و کوشش‌ها به ثمر نشسته و اسباب رضایتمندی مردم نیز فراهم می‌شود.

در این مراسم رئیس دانشگاه پیام نور خلخال نیز شعر را زبان گویای فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی اگر با زبان شعر بیان شود اذهان عمومی نیز بهتر می‌توانند این خدمات و شایستگی‌ها را درک و فهم کنند.

در این مراسم 15 شاعر برگزیده به قرائت شعر پرداخته و در پایان به پنج اثر برگزیده شعری به عنوان آثار برتر جوایز و هدایایی اهدا شد.

در این مراسم از قوام فتحی شاعر و نویسنده برتر خلخال و خالق کتاب شمع‌های خاموش تجلیل شد.

در مراسمی مشابه به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در سالن سینمای کانون استان از کودکان و نوجوانان موفق در عرصه ادبیات انقلاب اسلامی تجلیل شد.

در روستای دولت‌آباد نیز اولین جشنواره استانی سرود با عنوان فجرآفرینان به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار و از دو گروه سرود برتر با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با فراخوان جشنواره عکس تجلی از عکاسان و هنرمندان فعال این عرصه خواست صحنه‌های زیبایی را از راهپیمایی مردم ولایی استان در یوم‌الله 22 بهمن به تصویر کشیده و زیباترین آثار خود را به دبیرخانه جشنواره عکس تجلی حضور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند.

همچنین به میمنت ایام دهه فجر نمایشگاه کتاب بصیرت و انقلاب اسلامی با 50 درصد تخفیف همزمان با نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی گشایش یافت.

شب شعر میلاد نور نیز در اردبیل و تالار بیضای این شهر به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد که در این آیین شاعران ممتاز استان در زمینه میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام و ایام پیروزی انقلاب شعر خواندند.

انتهای پیام/‌ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول