اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مسئول روزنامه کیهان:

دشمن توان جنگ با ایران را ندارد / برخی‏ها گذشته را فراموش کرده‏اند

خبرگزاری فارس: مدیر مسئول روزنامه کیهان دشمنان امت را ناتوان از رویارویی و نزاع مسلحانه با ایران اسلامی و قدرتمند امروز خواند.

دشمن توان جنگ با ایران را ندارد / برخی‏ها گذشته را فراموش کرده‏اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران حسین شریعتمداری پیش از ظهر امروز در نشستی در شهرستان دماوند اظهار کرد: برخی در این باورند که جای شهدا در میان ما خالی است.

وی ادامه داد: اما در واقع ما آنها را از دست نداده‏ایم؛ بلکه این عزیزان در خون غلطیده را به یاری باری تعالی به دست آورده‏ایم.

شریعتمداری با اشاره به گوشه‏ای از وضع اقتصادی ایران در هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: در هشت سال دفاع مقدس، همه جهان به سرکردگی ابرقدرت‏های شرق و غرب در مقابل شما ملت ایران ایستاده بودند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: فرزندان غیور شما امت اسلامی کشتی‏های نفتکش ایران را برای عبور سلامت از تنگه هرمز بدرقه می‏کردند.

وی اضافه کرد: این نفت که با آن همه دشواری و عبور از خطرات ناشی وحشیگری رژیم بعث و نظامیان آمریکایی به آب‏های آزاد راه می‏یافت، در بازار آزاد جهانی "نوتردام" هلند با بهای ناچیز پنج دلار به فروش می‏رسید.

شریعتمداری ادامه داد: از سوی دیگر، نهادهای بیمه‏گر ویژه خطوط دریایی جهان از ارائه خدمات به نفتکش‏های ایرانی خودداری می‏کردند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به هراس برخی افراد از تهدیدهای غرب خاطرنشان کرد: سقوط در ورطه ترس و واهمه و تب و تاب از سوی برخی طی تهدیدهای پوشالی اخیر غرب گاه خنده‏دار و مضحک است؛ زیرا به نظر می‏رسد آنها دوران بحرانی گذشته را فراموش کرده‏اند.

وی اضافه کرد: با آغاز جنگ هیئت‏هایی از ایران با کشورهای جهان از جمله شوروی سابق اعزام شدند و پاسخ روس‏ها آن بود که جای خالی شما روی میز مذاکره افغانستان خالی است.

شریعتمداری تصریح کرد: هیئتی مشابه به کشور ایتالیا، شهر رم و نزد پاپ ژان پل دوم رفت و پاسخ وی در قبال ایران صرفا بیان عبارت "یا حضرت مسیح" بود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: با نگاهی منطقی به وضع آن روزها کشور باید همه ما از بین می‏رفتیم؛ اما عامل سیر باورهای دینی مردمی در بستر انقلاب سبب ماندگاری شما شد.

وی با اشاره به آخرین نشست آتلانتیک خاطرنشان کرد: آخرین نشست آتلانتیک با حضور کشورهای عضو اروپایی و آمریکایی تشکیل شد.

شریعتمداری تصریح کرد: از آن نشست جز خبری کوتاه از خبرگزاری "دویچه ‏وله" گزارشی از خروجی دیگری مخابره نشد؛ در تحلیل این خبرگزاری آلمانی می‏خوانیم "یکی از اعضای هیئت آمریکایی حاضر در نشست گفته است کدام دیوانه‏ای ابرقدرت ایالات متحده را از بلندای 2001 به دره 2012 کشانده است؛ قرار بود در آغاز هزاره سوم ما تنها قطب قدرت جهان باشیم؛ امروزه این قطب در خاورمیانه شکل گرفته است".

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: نتیجه‏گیری تحلیلگر دویچه ‏وله از نشست آتلانتیک آن بود که دنیا در حال یک تغییر عظیم و یا در تعبیر رهبر معظم انقلاب، جهان در مسیر یک پیچ تاریخی بزرگ است.

وی با اشاره به سه ویژگی بزرگ خیزش‏های مردمی بیداری اسلامی اخیر گفت: اسلام‏گرایی، ضداستکباری و مردمی بودن سه ویژگی مشترک خیزش‏های بیداری اسلامی برگرفته از انقلاب اسلامی ایران بود.

شریعتمداری با اشاره مصادیقی از تغییر چیدمان سیاست جهانی به سود ایران و زیان سلطه‏گران خاطرنشان کرد: دیکتاتورهای خودکامه منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به‌عنوان عقبه‏های استراتژیکی دشمن دچار فروپاشی و از هم‏ گسیختگی شده‏اند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با تکیه بر گزارشی از روزنامه الشرق ‏الاوسط اظهار داشت: الشرق ‏الاوسط، رسانه نوشتاری ضد ایرانی چاپ لندن در بخشی از تحلیل‏های خاورمیانه‏ای خود آورده بود "بمب هسته‏ای را فراموش کنید؛ سلاح ایران، دیدگاهی است که جوانان عرب را به خود جذب کرده است".

وی تصریح کرد: این بدان معنی نیست که سلطه‏گران و رسانه‏های وابسته به استکبار با تغییر رویکردی در قبال مردم ایران مواجه شده‏اند؛ بلکه بیان مطالبی از این دست نشان‏دهنده خروج ابتکار عمل از اختیار دشمن و قرار گرفتن آن در دستان شماست.

شریعتمداری با اشاره به هزینه‏های تحمیلی به آمریکا در جنگ عراق افزود: پس از پایان جنگ 9 ساله ایالات متحده آمریکا علیه مردم عراق، آمار و ارقام خسارات وارده به بدنه این متجاوز، هرچند کمتر از حد واقعی از سوی نهادهای آمارگیری غربی منتشر شد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: در این آمار مندرج در تارنماهای وابسته به دستگاه سلطه‏گر غربی می‏خوانیم که خساراتی نظیر کشتار 4 هزار و 500 نظامی، صرف هزینه 7 هزار میلیارد دلاری، بیگاری کشیدن از نظامیان و از همه مهم‏تر به نقل از "جو بایدن" سناتور آمریکایی در "یواس‏ای ‏تودی"، "عراق را در یک سینی زرین و طلایی به ایران تقدیم کردند".

وی پیرامون نابودی منابع درآمدی آمریکا در منطقه اظهار داشت: علاوه بر این، آمریکا منابع درآمدی خود از افرادی مانند آل‏سعود را از دست داد و از سویی دیگر با بدهی 15 هزار میلیارد دلاری غیرقابل پرداخت روبروست.

شریعتمداری تصریح کرد: هم‏پیمانان آمریکا در حوزه کشورهای اروپایی نیز از حال و روز چندان بهتری برخوردار نیستند، بدهی‏های یک هزار میلیارد یورویی یونان، یک هزار و 200 میلیارد یورویی ایتالیا، آشفتگی شدید مالی در فرانسه و ... به نقل از سران این ملل، مهر تاییدی بر این مدعا است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به برخی شعارهای مردم در قیام وال‏استریت گفت: مضمون شعارهای مردم آمریکا در قیام ضد سرمایه‏داری وال‏استریت و همچنین تظاهرات ضد جنگ مردم این کشور، تاکیدات بر دشمن ندانستن ایران و دشمن خواند یک درصد حاکم بر سایر مردم استوار بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود همه این تفاسیر به نظر نمی‏رسد توان و موقعیت استکبار جهان و نظام سلطه برای حمله به ایران قدرتمند امروز کافی باشد.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول