اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان:

عرصه‌های علمی صحنه جنگ شده‌اند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان گفت: دشمنان کشور جنگ را به عرصه‌های علمی و پژوهشی کشانده‌اند.

عرصه‌های علمی صحنه جنگ شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسن شاهوارپور ظهر امروز در همایش ملی انرژی با بیان اینکه دشمنان کشور جنگ را به عرصه‌های علمی و پژوهشی کشانده‌اند،‌ افزود: علتش این است که توپخانه‌ها و ترورها را به سمت کارشناسان، مخترعان و پژوهشگران ما هدف‌گذاری کرده است.

وی حرکت در راستای چشم‌انداز 1404 توسعه و بررسی مطالعات بومی و جهانی را در زمینه انرژی‌های جایگزین برای به حداقل رساندن آلودگی محیط زیست را از اهداف این همایش عنوان کرد.

شاهوارپور اظهار امیدواری کرد: با استفاده از مقالات علمی ارائه شده در این همایش تحولی در حوزه انرژی ایجاد شود، هم‌چنین با راه‌اندازی دبیرخانه دائمی این همایش از پتانسیل این حوزه بهره‌مند شد.

وی هم‌چنین شعارهای اساسی انقلاب اسلامی «استقلال، آزادی،‌ جمهوری اسلامی» را یادآور شد و تلاش، اهدای بهترین خون‌های عزیزان و جوانان و مجاهدت‌های شبانه‌روزی را لازمه تحقق این شعارها دانست.

فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان با اشاره به سوابق وابستگی‌های اقتصادی کشور پیش از انقلاب، گفت: از دوره ناصرالدین شاه با انعقاد قراردادهایی که با کشورهای استعماری این وابستگی‌ها تشدید شد و این وابستگی‌ها تا انقلاب ادامه داشت، اما بعد از پیروزی انقلاب پیشرفت در تمام عرصه‌ها به ویژه اکتشاف و بازیافت منابع انرژی این وابستگی‌ها قطع شد.

وی با اشاره به تخریب‌ها و آسیب‌هایی که به زیرساخت‌های جنوب کشور به ویژه خوزستان و تأسیسات نفتی در دوره هشت ساله دفاع مقدس وارد شد، اظهار داشت: اگر امروز با دوره جنگ قیاس شود می‌بینیم که کارهای خوبی انجام شده است و این مسئله نشان می‌دهد که این ملت بنا دارد این راه طولانی را با وجود مشکلات به سرمنزل مقصود برساند.

همایش ملی انرژی با همکاری سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان، حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وزارت نفت جنوب، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران منطقه خوزستان، شرکت گاز خوزستان، اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان و سازمان آب و برق خوزستان برگزار شد.

همایش ملی انرژی بسیج با محورهای دیپلماسی انرژی و امنیت ملی، مدیریت عرضه و تقاضای انرژی، فناوری و نوآوری در حوزه انرژی، انرژی و پدافند غیرعامل، انرژی،‌ محیط زیست و توسعه پایدار، جهاد اقتصادی، انرژی و رسالت بسیج، مبادلات منطقه‌ای و بین‌المللی نفت و انرژی در سند چشم‌انداز 1404، آینده‌نگری و آینده‌پژوهی در بخش انرژی، نقش استان خوزستان در تأمین انرژی کشور، انرژی‌های تجدیدپذیر (نفت، گاز، زغال سنگ و...)، ‌بهینه‌سازی تولید انرژی، کاهش تلفات و افزایش راندمان، خصوصی‌سازی و اجرای سیاست‌های اصل 44 در حوزه انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر (خورشید، باد، جزر و مد آب، زمین گرمایی،‌پیل سوختی،‌زیست توده و...) برگزار شد.

648 مقاله به همایش ملی انرژی ارائه و از این تعداد 371 مقاله پذیرفته شد، 30 تن از اساتید این مقالات را داوری کرده و در نهایت 20 مقاله برای سخنرانی و 60 مقاله به صورت پوستر انتخاب شد.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول