اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان:

ایجاد دلهره اقتصادی رویکرد ستاد جنگ بی‌بی‌سی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: بی‌بی‌سی فارسی سال‌ها است با عملکردهای مختلف خود در حال خیانت به کشورمان است و دلهره اقتصادی نیز رویکرد جدید ستاد جنگ بی.بی.سی بر علیه کشور ایران است.

ایجاد دلهره اقتصادی رویکرد ستاد جنگ بی‌بی‌سی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان علی کلباسی در جشن پیروزی انقلاب اسلامی ویژه اصحاب رسانه‌ها که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: جهانی که اکنون در آن زندگی می‌کنیم جهانی مجازی و ساخته رسانه‌هاست، بنابراین آموختن سواد رسانه‌ای از جمله ضروریات عصر ما محسوب می‌شود.

وی افزود: اکنون 419 شبکه ورزشی، 387 شبکه فیلم سینمایی، 380 شبکه موسیقی، 273 شبکه مستند ، 352 شبکه کودک و نوجوان، 92 شبکه اقتصادی و 74  شبکه مد و 104 شبکه فارسی ‌زبان که به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند از طریق ماهواره قابل دریافت است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان تصریح کرد: این شبکه‌ها تحت پوشش عنوان‌های ظاهری خود در واقع به ترویج زندگی و فرهنگ غربی، رواج شرط‌بندی، شیطان‌پرستی، فرار سرمایه و ناکارآمد جلوه دادن اقتصاد اسلام، علمی جلوه دادن موارد ممنوع در دین اسلام و موارد دیگر می‌پردازد.

وی ادامه داد: سال‌ها پیش خود غربی‌ها به این نتیجه رسیدند که لازم است در کنار افزایش روزافزون شبکه‌های ماهواره‌ای سواد رسانه‌ای را به مردم کشورشان آموزش دهند زیرا استفاده از رسانه بدون شناخت کاربرد آن بسیار خطرناک است.

کلباسی درباره سواد رسانه‌ای تأکید کرد: داشتن سواد رسانه‌ای سبب می‌شود مردم عادی اهداف تهیه‌ کنندگان فیلم را بشناسند و قدرت تحلیل فیلم و شناخت اهداف پشت پرده آن را داشته باشند.

وی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای هفت اصل اساسی دارد، گفت: توانایی استفاده از تکنولوزی روز، توانایی تجزیه و تحلیل گزارش‌های رسانه و واکنش‌های جامعه، توانایی تشخیص و تحلیل کلیشه‌سازی خشونت از جمله این موارد است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان اضافه کرد: توانایی تشخیص تصاویر حقیقی از مجازی، توانای انتقاد به رسانه به جای برداشت منفعلانه، قدرت اتخاذ رژیم مصرف رسانه‌ای و توانایی تجزیه و تحلیل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از برنامه‌های رسانه‌ از دیگر مواردی است که در سواد رسانه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول