اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

بیداری اسلامی در منطقه بیانگر قدرت جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: بیداری اسلامی و ایجاد انقلاب‌ در کشورهای منطقه نوید اتحاد اسلامی بین برادران مسلمان را می‌دهد و قدرت جهان اسلام را در دنیا تداعی می‌کند.

بیداری اسلامی در منطقه بیانگر قدرت جهان اسلام است

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: اتحاد و یکپارچگی بین مسلمانان قدرتی را ایجاد می‌کند که هیچ دشمنی توان مقابله با آن را نخواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: در قرآن کریم بارها به موضوع وحدت و اهمیت آن در ترویج و گسترش دین مبین اسلام و دفاع و حراست از این دین الهی اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: موضوع وحدت اسلامی به این معنی نیست که برخی از مذاهب را کنار بگذاریم بلکه اتحاد و برادری بین مسلمانان از مذاهب مختلف با یکدیگر است.

به گفته حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی، تعدد مذاهب مانع ایجاد وحدت در بین مسلمانان نمی‌شود بلکه باید با تکیه بر اصول مشترک از ایجاد تفرقه و جدایی جلوگیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: تقویت وحدت و یکپارچگی به عنوان یک اصل مهم و یک نیاز ضروری در استان کردستان لازم است مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: اگر وحدت در بین مسلمانان جهان ایجاد شود قدرت عظیمی ایجاد خواهد شد که دشمنان اسلام را به زانو در می‌آورد و آنان را برای همیشه از صحنه روزگار محو خواهد کرد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: بدون شک کسانی که به هر نوعی در پی ایجاد اختلاف هستند و ندای تفرقه در استان‌هایی همچون کردستان سر می‌دهند به دشمنان کمک می‌کنند و برای منافع آنان قدم بر می‌دارند.

*نقش روحانیون در تقویت وحدت حساس است

وی اضافه کرد: نقش علما و روحانیون در راستای ایجاد وحدت و یکپارچگی در استان کردستان بسیار مهم و حساس‌تر از سایر اقشار جامعه است.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: کسانی که به هیچ مذهبی اعتقاد ندارند، به دستور دشمنان دست به ترور برادران سنی و شیعه مذهب می‌زنند تنها ضربه زدن به اصل اسلام را در سر می‌پرورانند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: به گفته قرآن بزرگ‌ترین دشمن مسلمانان یهودیان هستند که امروز از طریق حمایت‌های مالی و رسانه‌ای به ایجاد تفرقه در بین مسلمانان دامن می‌زنند و گروهی نیز به علت عدم بصیرت و شناخت کافی از این دین الهی بازیچه آنان شده و متاسفانه آب در آسیاب دشمنان اسلام می‌ریزند.

وی در ادامه به بیداری اسلامی امروز در سراسر جهان اشاره کرد و افزود: ملت‌های منطقه با الهام‌گیری از انقلاب اسلامی ایران و تاسی از افکار آسمانی امام راحل و توجه به فرامین روشنگرانه مقام معظم رهبری علیه حکومت‌های دست‌نشانده و جیره‌خوار غربی حاکم به خروش آمده و در حال تحقق آرمان تشکیل خاورمیانه اسلامی هستند.

*بیداری اسلامی نوید اتحاد جهان اسلام را می‌دهد

به گفته نماینده ولی فقیه در کردستان، انقلاب‌های کشورهای منطقه نوید اتحاد اسلامی بین برادران مسلمان را می‌دهد و قدرت جهان اسلام را در دنیا تداعی می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی به توان و تاثیرگذاری ایران بر کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: ایران به عنوان یکی از کشورهای بزرگ و تاثیرگذار در بیداری اسلامی در سراسر جهان شناخته شده به گونه‌ای که باید بسیاری از تحولات منطقه را با ویژگی‌های انقلاب اسلامی ارزیابی کرد.

*شرکت در انتخابات یک ضرورت است

وی در ادامه به انتخابات پیش‌رو و ضرورت حضور حداکثری مردم در آن اشاره کرد و گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات موجب ناامیدی و ناکامی بیش از پیش دشمنان در رسیدن به اهداف شومشان خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطر نشان کرد: در طول عمر با برکت نظام اسلامی مردم با حضور همیشگی در صحنه‌های مختلف همواره حامی مسئولان و خادمان خود بوده و در مسیر عزت و اقتدار روزافزون نظام اسلامی گام برداشته‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در پایان اضافه کرد: امیدواریم مردم ولایت‌مدار استان کردستان نیز همچون سال‌های گذشته همگام با دیگر برادران و خواهران دینی خود در دیگر نقاط کشور در انتخابات پیش‌رو حضوری گسترده و آگاهانه داشته و با آگاهی و بصیرت لازم کاندیداهای اصلح را برای ورود به مجلس انتخاب ‌کنند.

انتهای پیام/م10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول