اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالدران:

وحدت رمز بقای جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: فرماندار چالدران گفت: حفظ و تقویت وحدت همه‌جانبه رمز پیروزی و بقای جهان اسلام است.

وحدت رمز بقای جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از چالدران، احمدرضا قلی‌پور شامگاه دوشنبه در همایش بزرگ علمای شیعه و سنی این شهرستان اظهار داشت: ایمان، اسلام، وحدت عمومی در جامعه، رهبری و حضور مردم از عناصر اصلی پیروزی و بقای انقلاب اسلامی است.

وی افزود: تقویت اتحاد و همدلی مسلمانان در برابر دشمنان امری ضروری و لازم است و به همین خاطر علما، متفکران دلسوز و آگاه جهان اسلام باید برای تقویت این موضوع حیاتی بیشتر تلاش کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: نامگذاری هفته وحدت از سوی امام خمینی (ره) بیانگر اهمیت اتحاد و همدلی شیعیان و اهل تسنن برابر دشمنان مشترک جهان اسلام است.

فرماندار چالدران تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی وحدت هرچه بیشتر مسلمانان برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان بسیار حائز اهمیت است.

قلی‌پور تصریح کرد: یکی از موفقیت‌های بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد وحدت و همدلی بین مسلمانان است.

فرماندار چالدران افزود: برخی از کشورهای استکباری برای ضربه‌زدن به نظام درصدد اختلاف‌افکنی در بین شیعه و سنی هستند که با هوشیاری ملت ایران این توطئه‌های دشمنان بی‌نتیجه مانده است.

قلی‌پور یکی از مهم‌ترین راه‌های حفظ وحدت و انسجام بین مسلمانان در مقابل بیگانگان را دستیابی به بسترهای مناسب و پیشرفت علمی کشورهای اسلامی عنوان کرد.

به گفته این مسئول شرایط زندگی قبل از انقلاب در مناطق محروم مانند شهرستان چالدران برای مردم بسیار سخت بود و امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی زندگی معیشتی مردم و عمران و آبادانی و رفاه نسبی در مناطق محروم ایجاد و فراهم شده است.

وی افزود: برنامه‌های دهه فجر امسال با سال‌های گذشته متفاوت و در راستای وفاق ملی و وحدت اسلامی است.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان نیز در این همایش گفت: تقارن دهه فجر با هفته وحدت فرصت مناسبی است که همگان حول محور اعتقادات مشترک به‌ ویژه بحث ولایت با تأکید بر نظرات مقام معظم رهبری در تحکیم وحدت و اتحاد و انسجام اسلامی تلاش کنیم.

اسماعیل رضایی‌اقدم افزود: اگر چه تلاش آنها تاکنون برای ایجاد چنین اختلافی با شکست مواجه بوده است ولی باید مذاهب اسلامی علاوه بر حفظ هوشیاری، برای تقویت روزافزون وحدت و همدلی همکاری‌های خود را افزایش دهند.

وی با اشاره به سوء‌استفاده غرب از برخی اختلافات در بین مذاهب اسلامی بیان کرد: دامن‌زدن به اختلافات بین شیعیان و اهل سنت به عنوان یکی از سیاست‌های کلان سردمداران غربی پیگیری می‌شود و حفظ وحدت بین این دو مذهب به مقابله با اسلام‌ستیزی کمک می‌کند.

انتهای پیام/آ10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول