اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه:

50 کشور جهان خواستار اعزام استاد معارف اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور، از ارائه درخواست 50 کشور جهان برای اعزام استاد معارف اسلامی برای تدریس مباحث اصیل اسلامی خبر داد.

50 کشور جهان خواستار اعزام استاد معارف اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از حوزه علمیه بناب، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی در همایش بیداری اسلامی ویژه حوزویان بناب، با ذکر این مطلب که بیداری اسلامی مسئله جدیدی نیست، اظهار داشت: شاید نام بیداری اسلامی جدید به نظر برسد ولی در حقیقت تاریخچه آن به بعثت انبیای الهی بازمی‌گردد.

وی افزود: گاهی در قرآن، بیداری اسلامی با عنوان احیا ذکر شده است زیرا قرآن کریم شاخصه مردن و زنده بودن انسان‌ها را در میزان رشد آنها ذکر می‌کند و انسان‌هایی که رشد کرده‌اند و به مقامات عالیه رسیده‌اند را زنده و حی ذکر می‌کند.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه سراسر کشور با ذکر این مطلب که قرآن کریم برخی از افرادی که سرشان از بدنشان جدا شده است را در زمره زندگان می‌خوانند، اظهار داشت: بر اساس تعریف قرآن، امام حسین (ع) و امام خمینی (ره) به علت اینکه در تاریخ نقش‌آفرینی داشتند و عقل‌های دفن شده در جامعه اسلامی را زنده کردند، زنده هستند و بر دل‌ها حکومت می‌کنند.

زمانی با بیان اینکه امام راحل برای قیام انقلابی و اسلامی خویش دو هدف عالیه داشت، افزود: استقرار حکومت اسلامی و براندازی طاغوت همچنین انتشار معارف اسلامی در دنیای بشریت، از جمله اهداف عالیه‌ای بود که توسط امام راحل دنبال می‌شد.

وی گفت: امام (ره) اقیانوس امت‌های اسلامی را به قیام علیه جهل، استبداد و استکبار فراخواندند، در این 33 سال نیز در کشورهای مختلف بذرهایی پاشیدیم که الحمدالله این بذرها در حال جوانه زدن، رویش و ثمردهی هستند.

 

* تمجید عالی‌ترین مقام دینی مصر از امام خمینی (ره)

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور با بیان خاطرات تبلیغی از کشورهای بوسنی و هرزگوین، لبنان، ‌مصر، روسیه و چند کشور دیگر گفت: در چند سالی که در قاهره زندگی کردم با علمای بزرگ مصری از جمله شیخ طنطاوی (شیخ الازهر) که رئیس بزرگ‌ترین دانشگاه دنیا با نیم میلیون دانشجو است دیدار کردم که در این دیدار در خصوص امام خمینی(ره) گفت، امام راحل در قلب من و قلب کل ملت مصر جا دارد.

وی تصریح کرد: این مسئله نشان می‌دهد که عالی‌ترین مقام دینی مصر نیز به بزرگی و اهمیت جایگاه انقلاب اسلامی و رهبر این انقلاب واقف است و به همین دلیل وظیفه ما به عنوان سربازان امام زمان(عج) و نظام اسلامی سنگین‌تر خواهد شد.

زمانی تاکید کرد: همین امروز از 50 کشور برای اعزام استاد اسلام‌شناس نامه‌هایی دریافت کرده‌ایم که امیدواریم بتوانیم پاسخ‌های مطلوبی به آنها بدهیم و با اعزام استادان و کارشناسان مجرب حوزوی به نیازهای آنان پاسخ دهیم.

* وظیفه حوزویان در این برهه از زمان

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور در ادامه با طرح این سؤال که وظیفه حوزویان در این برهه از زمان چیست، اظهار داشت: تقویت علمی دروس حوزوی به حدی که طلاب بتوانند با کسب مهارت‌های مختلف علمی، ذهنی و تبلیغی به تبلیغ، پژوهش و تدریس بپردازند از جمله وظایف اصلی است که باید در حوزه‌ها دنبال شود.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر جامعیت علمی دروس حوزوی ضروری به نظر می‌رسد زیرا تنها مطالعه دروس متداول حوزوی نمی‌تواند یک طلبه را در مواجهه با نیازهای روز مسلح کند.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول