اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت استان قزوین خبر داد:

اعزام 15 هزار قزوینی به سفر حج

خبرگزاری فارس: مدیر حج و زیارت استان قزوین گفت: در سال جاری از استان قزوین یکهزار و 300 برای حج تمتع اعزام میشوند و 14 هزار زائر نیز برای عمره اعزام شدند.

اعزام 15 هزار قزوینی به سفر حج
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، امیر عبادی ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان حج و زیارت استان قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل راه و ترابری قزوین برگزار شد، بیان کرد: استان قزوین دارای 20 دفتر زیارتی است که امسال 9 کاروان به حج تمتع اعزام میشوند.
وی ادامه داد: در سال جاری یکهزار و 300 نفر برای حج تمتع اعزام میشوند و 14 هزار زائر برای عمره اعزام شدند که امیدواریم در سال‌های آتی سهمیه‌ها افزایش یابد و بتوانیم به مردم بیشتر خدمت‌رسانی کرده و انتظار سریع‌تر مشرف شدن به سرزمین نورانی را  برآورده کنیم.
مدیر حج و زیارت استان قزوین با اشاره به ویژگیهای استان قزوین اضافه کرد: استان قزوین از لحاظ اجرایی استانی نوپاست ولی با داشتن تمدن تاریخی، خواستگاه مردانی عظیم و اثرگذار در عرصه تاریخ بوده و این استان 3 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
وی عنوان کرد: علمای بسیار فاضل و بزرگی در طول تاریخ از این خطه بوده‌اند و شخصیت‌هایی چون سردار آزادگان مرحوم ابوترابی، شهید بابایی، شهید رجایی و مرحوم لشگری افتخار استان قزوین هستند و این استان به لحاظ درصد جمعیتی بیش از استان‌های بسیار بزرگ و قدیمیتر در تاریخ این کشور و انقلاب اثرگذار بوده است.
عبادی اعلام کرد: مرحوم علامه رفیعی قزوینی از اساتید امام خمینی، علامه دهخدا، علامه محمد قزوینی، عارف قزوینی و غیره شخصیت‌های برخواسته از قزوین هستند که وجود علمای فاضل و اثرگذار به صورتی که هرچه به گذشته برگردیم چهره‌های اثرگذارتری دیده میشود نشانگر عمق تاریخی، علمی و فرهنگی مردم قزوین است.
وی یادآور شد: در بین 72 تن شهید کربلا نیز تنها ایرانی، اسلم قزوینی است که برگ افتخار دیگری برای مردم قزوین است.
مدیر حج و زیارت استان قزوین با اشاره به ظرفیت‌های قزوین دز حوزه صنعت و کشاورزی عنوان کرد: استان قزوین یکی از سه قطب عظیم کشاورزی است و همچنین در بخش صنعتی نیز با بیش از 2 هزار و 900 واحد صنعتی از استان‌های مطرح کشور در این بخش است.
وی با اشاره به افتتاح ساختمان جدید حج و زیارت استان قزوین یادآور شد: در خصوص افتتاح این ساختمان اگر چه تنگناهای اداری برخی توقعات را برآورده نکرد ولی جای تشکر از مسئولان استان است و امیدواریم با افتتاح این ساختمان زمینه خدمت هرچه بیشتر به مردم فراهم شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول