اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خبر داد:

اعزام حجاج زنجانی در قالب 9 کاروان به حج تمتع

خبرگزاری فارس: مدیرعامل و نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت استان زنجان گفت: یک‌هزار و 400 نفر از استان زنجان در قالب 9 کاروان عازم سفر معنوی حج تمتع می‌شوند.

اعزام حجاج زنجانی در قالب 9 کاروان به حج تمتع
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از جمعیت هلال احمر استان زنجان، حسن عزیزی حج را از مهمترین و باشکوه‌ترین عبادت‌های اسلامی برشمرد و اظهار داشت: اعمال و مناسک حج گذراندن دوره فشرده سیر و سلوک انسان به سوی خداوند است.
وی افزود: بدیهی است پیمودن چنین مسیری علاوه بر معرفت به سلامت جسمی و استطاعت بدنی نیز نیاز خواهد داشت.
نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت استان زنجان ادامه داد: مرکز پزشکی حج و زیارت استان به عنوان مجموعه‌ای از کارشناسان مجرب و متخصص در طول سفر معنوی در خدمت زائران گرامی خواهد بود و در راستای تامین حفظ و ارتقای سلامت آنها اقدام خواهند کرد.
وی تصریح کرد: مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر استان زنجان با توجه به نامگذاری 13مهر روز سلامت در حج برنامه‌های مختلفی برای زائران خانه خدا در استان اجرا کرده است.
عزیزی شرکت در نشست‌های هماهنگی و سمینارهای آموزشی سراسری، منطقه‌ای یا استانی، معاینه قبل از اعزام زائران خانه خدا، معاینه خدمه کاروان، احراز استطاعت جسمی زائران کاروان‌ها، همراهی فعال زائران ارجاع شده در جلسات کمیسیون استانی، شناسایی افراد پرخطر که منع سفر ندارند، برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های آموزشی برای همه زائران، زائران آسیب پذیر، زنان، خدمه و عوامل کاروان‌ها در همه جلسات قبل از اعزام و ... را از دیگر برنامه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر استان زنجان برشمرد.
وی با اشاره به افزایش تعداد زائرین بالای 80 سال در تمتع سال جاری گفت: امسال حدود 200 نفر از زائران بالای 80 سال موفق به دریافت تاییدیه پزشکی برای تشرف به حج می‌شوند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: در استان زنجان یک‌هزار و 400 نفر در قالب 9 کاروان حج تمتع عازم سفر معنوی هستند.
وی با اشاره به اینکه هر کاروان را یک پزشک همراهی می‌کند، تصرح کرد: در هر کاروان 150 تا 200 نفر از حضور دارند که شهرستان زنجان هفت کاروان و شهرستان‌های ابهر و خدابنده نیز هر کدام یک کاروان را شامل می‌شوند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در پایان با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال جاری 5 هزار و 200 نفر از حجاج واکسینه شده‌اند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز به 6 هزار و 100 نفر از حاجیان زنجانی ‌قبل از اعزام به کشور عربستان واکسن مننژیت تزریق شد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول