اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی غرب استان تهران:

اعزام به سفر حج بهانه‌ای برای کلاهبرداری بود

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی غرب استان تهران از دستگیری کلاهبرداری که در شهرستان اسلامشهر با دادن وعده اعزام خارج از نوبت متقاضیان سفر حج از آنها مبلغی بالغ بر 166 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

اعزام به سفر حج بهانه‌ای برای کلاهبرداری بود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از ستاد اطلاع رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استان‌های تهران و البرز، ناصر اصلانی در تشریح این خبر گفت: با مراجعه فردی به پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان اسلامشهر و اعلام شکایت مبنی بر اینکه از سوی فردی که مدعی است می‌تواند خارج از نوبت و در ظرف مدت کمتر از یک ماه وی و خانواده‌اش را به سفر حج اعزام کند اغفال شده و مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، با توجه به حساسیت موضوع پیگیری آن در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی ادامه داد: فرد مالباخته در تکمیل گفته‌های خود گفت «مدتی پیش تصمیم گرفتم جهت ثبت نام حج به سازمان حج و زیارت مراجعه کنم که یکی از همسایگان که در جریان ماجرا بود، فردی به نام «امیر» را که بنا به گفته وی در سازمان حج آشنا دارد و می‌تواند ظرف مدت کمتر از یک ماه من و خانواده‌ام را به سفر حج اعزام کند به وی مراجع کرده و با توجه به اعتمادی که به وی داشتم مبلغ 30 میلیون ریال وجه نقد را به او پرداخت کردم».
اصلانی در تکمیل این خبر گفت: با پیشنهاد شخص مالباخته تعداد چهار نفر از بستگان وی که قصد تشرف به حج را داشتند نیز 30 میلیون و 900 هزار ریال به «امیر» دادند که پس از مدتی که خبری از وی نشد شاکی و سایر مالباختگان جهت پیگیری موضوع به درب منزل متهم مراجعه کردند که متوجه شدند وی شبانه اسباب کشی کرده و متواری شده است و تلفن همراه وی نیز خاموش می‌باشد.
وی ادامه داد: تحقیقات جهت شناسایی محل اختفای متهم متواری از سوی ماموران پلیس آگاهی شهرستان اسلامشهر آغاز شد که در این هنگام اشخاص دیگری نیز با مراجعه به پلیس آگاهی از امیر شکایت کرده و مشخص شد که تا کنون این فرد کلاهبردار جمعا 166 میلیون ریال از افراد مختلف کلاهبرداری کرده است.
فرمانده انتظامی غرب استان تهران اظهار داشت: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقات نامحسوس و کنترل ورود و خروج افراد به منزل بستگان امیر، تمام مکان‌هایی را که احتمال مخفی شدن وی در آنجا متصور بود تحت کنترل قرار دادند که در نهایت از طریق منابع اطلاعاتی و ردزنی‌ها مخفیگاه وی شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی متهم در یک عملیات پلیسی دستگیر و جهت بازجویی‌های بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شد.
وی افزود: متهم در بازجویی‌های ماموران به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از افرادی که متقاضی سفر به حج می‌باشند اعتراف کرده و در بررسی سوابق این شخص کلاهبردار مشخص شد که وی دارای سه فقره سابقه جعل و کلاهبرداری می‌باشد.
فرمانده انتظامی غرب استان تهران در پایان به شهروندان توصیه کرد: قبل از پرداخت وجه نقد به هر شخص، دفاتر یا شرکت‌ها از قانونی بودن آنها اطمینان حاصل کنند و با توجه به اینکه کلاهبرداران اغلب افرادی آراسته، شیک پوش، حراف، ولخرج، خوش برخورد، مدعی رابطه با ادارات و ارگان‌ها بوده و با وعده کاریابی، دادن کارت پایان خدمت، معافیت، گذرنامه، حل مشکلات قضایی – انتظامی و ... یا جعل و تزویر، طعمه خود را به دام می‌اندازند در صورت برخورد با این گونه افراد، با هوشیاری آنها را شناسایی و به پلیس اطلاع دهند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول