اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار قم

5 طرح ورزشی در قم به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: پنج طرح ورزشی امروز با حضور مسئولان استان قم و به مناسبت دهه مبارک فجر در قم به بهره‌برداری رسید.

5 طرح ورزشی در قم به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از قم اداره کل ورزش و جوانان استان قم در ادامه تلاش‌های خود برای توسعه عمرانی ورزش قم و همچنین نزدیک شدن به سرانه هدف برنامه چهارم توسعه که یک متر مربع فضای ورزشی به ازای هر ایرانی است، از پنج طرح ورزشی دیگر بهره‌برداری کرد.

بعد از طرح‌هایی که در سال جاری به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، هفته دولت و هفته تربیت بدنی و ورزش در استان قم مورد بهره‌برداری قرار گرفتند، پنج فضای ورزشی دیگر نیز در ایام‌الله دهه مبارک فجر به سرانه فضاهای ورزشی قم افزوده شد.

مهم‌ترین این طرح‌ها که به مناسبت فرا رسیدن سی‌وسومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با حضور مسئولان استان قم افتتاح شدند، سالن و استخر نرگس هستند که نیاز ورزش قم به استخر شنا و سالن‌های چند منظوره را تا حد زیادی برطرف خواهد کرد.

سالن و استخر ورزشی مورد بهره‌برداری در دهه مبارک فجر امسال در بوستان تفریحی ورزشی نرگس قم واقع شده‌اند و برای ساخت آنها از محل اعتبارات مصوب سفر استانی هیئت دولت به استان قم در سال 1384 و همچنین اعتبارات استانی هزینه شده است.

نکته قابل تامل و توجه، بهره‌برداری از دو طرح ورزشی مورد نظر در دهه مبارک فجر امسال از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان قم، اختصاص این فضاهای ورزشی به صورت اختصاصی به بانوان است که بخش اعظمی از نیاز ورزش بانوان قم به فضاهای ورزشی را پوشش می‌دهد.

در واقع یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه در بحث سرانه و فضاهای ورزشی روباز و سرپوشیده ورزش قم در سال‌های اخیر، کمبود سرانه و فضای اختصاصی برای ورزش بانوان بوده است که اختصاصی قرار گرفتن این طرح‌ها برای بانوان بسیار مهم و حائز اهمیت به نظر می‌رسد.

برای مجموع این دو طرح که از مصوبات دور نخست سفر هیئت دولت به استان قم محسوب می‌شوند، از محل استانی اعتباری بالغ بر 9 هزار میلیون ریال و از محل اعتبارات وزارت نفت 7500 میلیون ریال هزینه شده است.

آغاز احداث این دو طرح ورزشی از تیرماه سال 1387 بوده است که در زمینی به مساحت دو هزار و صد متر زیربنا احداث شده‌اند و در اختیار جامعه ورزش استان قم و به صورت اختصاصی در اختیار بانوان ورزشکار قم قرار خواهند گرفت.

همزمان با سالن و استخر نرگس واقع در منطقه یاسمن بلوار صدوق قم، سه طرح ورزشی از طرح‌هایی که با اعتبارات بخش خصوصی و کمک‌های اداره کل ورزش و جوانان استان قم ساخته شده‌اند، در مناطق مختلف قم بهره‌برداری شد که این طرح‌ها سالن‌های مناطق شهر قائم و شیخ آباد قم و زمین چمن مصنوعی بوستان فدک قم هستند.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول