اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد:

10 پروژه ورزشی در یزد بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد از بهره‌برداری 10 پروژه ورزشی در شهرستان‌های متختلف استان یزد به مناسبت دهه فجر خبر داد.

10 پروژه ورزشی در یزد بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد غلامرضا کمانه صبح امروز در نشستی خبری اظهار داشت: به مناسبت دهه فجر 10 پروژه ورزشی در شهرستان‌های مختلف استان یزد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: دو سالن هزار و 200 نفر در شهرستان‌های اردکان و میبد، سالن سرپوشیده شهیدیه میبد، سالن چند منظوره ابرکوه، پنج زمین ورزشی روستایی و استخر سرپوشیده خاتم از پروژه‌هایی است که به مناسبت این ایام مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

کمانه خاطرنشان کرد: علاوه بر افتتاح پروژه‌ها، 230 عنوان برنامه در بخش ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و جوانان و ... در استان یزد به مناسبت این ایام برگزار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت ورزشگاه بزرگ استان یزد عنوان کرد: برای این پروژه 143 هکتار زمین در نظر گرفته شده و احداث آن پس از پیگیری‌های بسیار در کمیسیون ماده 32 مورد قبول اعضا قرار گرفت.

کمانه با اشاره به اقدامات انجام شده در این ورزشگاه بیان کرد: سالن دوچرخه‌سواری این مجموعه اکنون دارای پیشرفت 45 درصدی است و اعتبار آن نیز منظور شده است.

وی ادامه داد: کار استخر سرپوشیده نیز به اتمام رسیده و سالن کاراته آن به بهره‌برداری رسیده است.

کمانه یادآور شد: سالن چند منظوره دیگری نیز در ضلع جنوب‌شرقی این ورزشگاه بزرگ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این مجموعه دو استخر خواهد داشت، افزود: یکی از استخرها تمام شده و نیمی از کار استخر دوم نیز انجام شده است.

کمانه با بیان اینکه اولویت در این سازمان با اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، اظهار داشت: اعتبارات برخی از پروژه‌های نیمه تمام مشخص شده و تکمیل آنها در اولویت قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به درآمد هیئت‌های ورزشی عنوان کرد: سهم یک‌ درصدی درآمدهای هیئت‌های ورزشی قطع شده و تاکنون هیچ‌ یک از ادارات نتوانسته‌اند این سهم یک درصد را داشته باشند که امر سبب رکود هیئت‌های ورزشی شده است.

کمانه هم‌چنین با اشاره به استادیوم شهید نصیری یزد بیان کرد: این پروژه نیز از پروژه‌های نیمه تمام ورزشی استان یزد است و شرکت توسعه ورزش کشور قرار است این پروژه را هر چه سریع‌تر تکمیل کند.

وی یادآور شد: این پروژه در اختیار استان نبوده و سازمان توسعه ورزش کشور عهده‌دار احداث آن بوده است.

کمانه با تأکید بر اینکه تماشاگر رکن اصلی ورزش به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: جایگاه تماشاگران در ورزشگاه شهید نصیری باید هر چه سریع‌تر ساماندهی شود.

کمانه هم‌چنین با اشاره به طرح آمایش سرزمینی رشته‌های ورزشی اظهار داشت: سه رشته ژیمناستیک، دو و میدانی و شنا به عنوان ورزش‌های پایه در همه شهرستان‌ها با جدیت پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: برخی رشته‌ها نیز به عنوان رشته‌های پرطرفدار نظیر فوتبال، والیبال، بسکتبال و ... در برخی شهرستان‌ها پیگیری می‌شود و برخی دیگر از رشته‌های سنتی نظیر کشتی، پهلوانی و زورخانه‌ای و ... نیز حائز اهمیت و سایر رشته‌ها با توجه به اقتضای سرزمینی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی شهرستان‌ها در برخی رشته‌ها در سطح کشور مطرح هستند، اظهار داشت: سوارکاری صدوق، دوچرخه‌سواری مهریز، شمشیربازی یزد و ... از رشته‌های ورزشی معروف در سطح کشور هستند و در همین راستا دهکده سوارکاری صدوق از مصوبات سفر هیئت دولت به استان یزد به زودی افتتاح می‌شود.

کمانه هم‌چنین با اشاره به مصوبات سفرهای هیئت‌ دولت به استان یزد اظهار داشت: 100 درصد مصوبات سفر هیئت دولت در حوزه‌های ورزشی استان یزد که در تعهد وزارت نفت و استان بوده اجرایی شده و پروژه‌های تربیت‌بدنی به خاطر تغییرات سازمانی به لحاظ اعتباری دچار مشکل شده و برخی از پروژه‌های آن ناتمام مانده است.

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول