اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مرکز صدور کارت سلامت رانندگان نکا افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا و جمعی از مسئولان، مرکز صدور کارت سلامت رانندگان نکا افتتاح شد.

مرکز صدور کارت سلامت رانندگان نکا افتتاح شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا امروز در حاشیه افتتاح این مرکز سلامت رانندگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا بیان کرد: طب کار یکی از موارد مهم در زمینه اطلاع‌یابی و کنترل صحت و سلامت رانندگان و افراد واجد شرایط است.

اسماعیل محمودیان توجه به سلامت شغلی رانندگان را امری بسیار مهم و ضروری عنوان کرد که برای سلامت جامعه باید به روح و روان رانندگان نیز توجه شود و طب کار این مسئله را به ‌صورت اصولی و با در اختیار داشتن نیروی پزشکی و درمانی انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در این مرکز، نحوه انجام معاینات شغلی ویژه رانندگان میان مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و دفتر حمل و نقل مسافر و کالا سازمان متبوع از تمام مراکز تخصصی، توسط افراد و شرکت‌های مجاز ارائه‌دهنده خدمات طب کار انجام می‌شود.

محمودیان یادآور شد: این مرکز در راستای تداوم و گسترش طرح صحت و سلامت شغلی رانندگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری به منظور ارتقای کیفی سطح معاینات راه‌اندازی شده است.

وی گفت: رانندگان برون شهری به دلیل نقش مهمی که در جلوگیری از بروز سوانح رانندگی دارند و همچنین ماهیت شغل خود که ارتباط مستقیم با جان انسان‌ها دارند، باید از سطح سلامت جسمی و روحی بالاتری برخوردار باشند و این مرکز طب کار در این راستا کمک‌کار سلامت رانندگان در جامعه است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا با بیان اینکه بر اساس گزارش و پژوهش‌های کارشناسان حوزه سلامت بسیاری از بیماری‌های شغلی یک ماهیت برگشت‌ناپذیر دارند، تصریح کرد: مهم‌ترین اقدام در این حوزه پیشگیری از بروز آنهاست.

وی اضافه کرد: اطلاع و آشنایی شاغلان با بیماری‌هایی که می‌توانند ناشی از شغل و مواجهه شغلی آنها باشد، از جمله اقداماتی است که در راستای ارتقای سلامت شاغلان در این مرکز مورد توجه ماست.

محمودیان ادامه داد: ارتقای سلامت شغلی رانندگان برای جامعه دارای اهمیت فراوان است و در این رابطه رانندگان می‌توانند در جریان امور سلامتی خود قرار گیرند و در افزایش سلامت روحی و روانی خود تلاش کنند.

وی گفت: شناسایی به‌موقع بیماری‌های شغلی و مداخله، شناسایی و اصلاح عوامل زیان‌آور و بیماری‌زا، انجام آزمایش مواجهه شغلی و ... از جمله عملکردهای این مرکز و شرکت‌های طب کار در این زمینه است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول