اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر تبریز:

تبدیل زباله به انرژی برق ضامن سلامت شهروندان خواهد بود

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: بازیافت زباله و تولید انرژی برق از زباله و پسماندهای شهری ضامن سلامت شهر و شهروندان تبریزی و حافظ منابع طبیعی و محیط زیست خواهد بود.

تبدیل زباله به انرژی برق ضامن سلامت شهروندان خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علا‌ءالدین نورمحمدزاده در جلسه توجیهی طرح تولید برق از پسماند اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در زمینه تولید انرژی از زباله و پسماندهای شهری علاوه بر سودآوری از تخریب منابع طبیعی و آلودگی محیط زیست جلوگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: معضل تولید زباله در شهر تبریز موضوعی است که می‌بایست از تمام جوانب مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اعلام این مطلب که معضل زباله و پسماند در آینده نه چندان دور برای شهر تبریز مشکل‌ساز و خطرآفرین خواهد بود، ادامه داد: اجرای هر طرح و پروژه‌ای در راستای حفظ سلامت شهروندان و رفع معضلات زیست محیطی ضروری است و مدیران شهری و شورای اسلامی شهر تبریز بر حل معضلات زیست محیطی تأکید دارند.

نورمحمدزاده گفت: سرمایه‌گذاری در ایجاد زیرساخت‌های توسعه شهری از سودآوری بسیار برخوردار است و تمام شهروندان از برکات آن بهره‌مند خواهند شد.

محمد اصغری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز نیز در سخنانی با اشاره به اقدامات و مطالعات انجام یافته در خصوص پروژه‌های زیست‌محیطی مرتبط با پسماندهای شهری تبریز گفت: بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های استحصال گاز و تولید انرژی برق از پسماندهای شهری تبریز فراهم شده و شهردار تبریز نیز همواره پیگیر پروژه‌های مشارکتی و زیست محیطی هستند.

وی همچنین ضمن تقدیر از حمایت‌های شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از برنامه‌های سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با زباله و پسماند از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار است و در همین رابطه ما نیز از هر پروژه مشارکتی در این زمینه استقبال می‌کنیم.

در ادامه مراسم همچنین شهرام احمدی مدیرعامل شرکت پارس قائم گستر و سرمایه‌گذار در پروژه‌های نیروگاهی و استحصال انرژی از پسماندهای شهری در تشریح طرح پیشنهادی خود گفت: در حال حاضر بهترین روش در تولید انرژی از پسماندهای شهری روش زباله سوز است و بر همین اساس می‌توان با احداث واحد تولید انرژی و سوزاندن روزانه 500 تن زباله 17 مگاوات برق تولید کرد.

وی زمین مورد نیاز برای احداث چنین نیروگاهی را پنج هکتار عنوان و اظهار کرد: در این رابطه نیاز است مطالعات اولیه انجام پذیرد و پس از کار کارشناسی بر روی مطالعات انجام شده پروژه عملیاتی قابل ارائه خواهد بود.

مجری طرح‌های نیروگاهی پس از بازدید از محل زباله‌گاه فعلی و مرکز دفن مهندسی بهداشتی پسماندهای شهری تبریز و کارخانه بازیافت مواد و تولید کمپوست آمادگی خود برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در اجرای این طرح را بیان کرد.

انتهای پیام/آ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول