اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه ـ2:

ولایت فقیه روش مترقی اداره امور انسان است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه معجزه‌آسا بود، گفت: ولایت فقیه یک روش مترقی برای اداره امور انسان است.

ولایت فقیه روش مترقی اداره امور انسان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید علی محمد یثربی در مراسم گرامیداشت سی‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که چهارشنبه شب از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین‌العابدین خیابان چهارمردان قم برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه هفته گذشته و تحلیل ایشان از انقلاب و پیش از آن اظهار داشت: جداً کلمات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران، کلمات معجزه‌آسایی بود.

وی افزود: انسان در وضعیت طبیعی با نیروها و انرژی‌های معمولی نمی‌تواند اینگونه صحبت کند و به روشنی محسوس بود کمک غیبی بر روی مقام معظم رهبری بود و آنهایی که این سخنان حکیمانه را گوش فرا دادند به عمق این مسئله پی‌برده‌اند.

* انقلاب از متن حوزه برخاست

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بر اساس سخنان امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی ایران از متن حوزه علمیه قم، مرکز فقاهت راستین و توده‌های مردم برخاست، ابراز داشت: زنان و مردان و همه اقشار مردم قم برای دفاع از اسلام و انقلاب به میدان آمدند تا انقلاب ایران به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه در واقع زمانی که شیخ عبدالکریم حائری حوزه علمیه را بنا نهاد همان وقت جمهوری اسلامی را بنا کرد، گفت: اگر حاج شیخ عبدالکریم در زمان حضرت امام بودند جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دادند.

وی با بیان اینکه اسلام یکی از محصولات حوزه علمیه است، تصریح کرد: این انقلاب ما پشتوانه فرهنگی دارد، نوار نیست که هر چه شما بخواهید بر روی آن ضبط کنید.

* قانون اساسی جمهوری اسلامی مترقی‌ترین قانون جهان

یثربی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را مترقی‌ترین قانون جهان دانست و تاکید کرد: خبرگان امت از حوزه علمیه و دانشگاه جمع شدند و زحمات زیادی کشیدند تا این قانون اساسی را تدوین کردند.

وی با بیان اینکه اشکالی در مشروعیت انقلاب ما نیست زیرا عین اسلام است، اظهار داشت: البته در کارآمدی، حقوق ملت و اقتصاد مشکلاتی وجود دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: زیرا کسانی که جاهای دیگر درس خوانده بودند و مثل آنجاها فکر می‌کردند دچار اشتباهاتی شدند که باید این اشتباهات و مشکلات رفع شود.

وی با بیان اینکه باید روش‌ها بدون تغییر در موضع تغییر کند، ابراز داشت: موضع و محتوا همان است که در قانون اساسی آمده است اما آن چیزی که باید ساری و جاری باشد تغییر روش‌ها است.

یثربی با بیان اینکه اقتصاد باید با حقوق و حقوق باید با فقه مربوط باشد، اظهار داشت: ما باید یک برنامه صحیح داشته باشیم و در این راستا باید در قسمت حقوقی کار شود همین‌طور که در حال حاضر پژوهشگاه‌های زیادی در قم این کار را انجام می‌دهند و در دانشگاه هم در این زمینه زحمات زیادی کشیده شده است.

وی تاکید کرد: البته تحقق و پژوهش همانند حفر چاه به وسیله سوزن است باید تلاش‌ها و زحمات زیادی کشیده شود تا کم‌کم به آب رسید.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یک روز یک مسئول بر سر کار است و یک روز نیست، اما این‌طور نباشد تا از قدرت کنار رفت به طور کامل حذف شود بلکه باید این افراد حفظ شوند.

* ولایت فقیه روش مترقی برای اداره امور انسان است

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مسئله ولایت فقیه تصریح کرد:‌ ولایت فقیه یک روش مترقی برای اداره امور انسان است که لازم است این اصل اساسی در جامعه تبیین شود.

یثربی در ادامه با بیان اینکه همه باید در راستای تاییدات مقام معظم رهبری حرکت کنند ابراز داشت: قانون اساسی تدوین شد و قوای سه‌گانه تشکیل شد، همه مسئولان عالی نظام محترم هستند اما در همان محدوده‌ای که رهبر تعیین کرده است باید حرکت کنند.

وی تاکید کرد: آنکه جلوتر حرکت کند خلاف کرده است و آنکه عقب بماند خلاف است، آن کسی درست عمل کرده است که جای پای رهبری بگذارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه باید مسیر درست را برای حرکت انتخاب کرد، یادآورشد: باید با بررسی همه جهات مسیری را که رهبری تعیین کرده پیمود و این پیروی از رهبر، اسلام و ولایت چیز تازه‌ای نیست.

* ایران قدرتمندترین و مستقل‌ترین کشور جهان

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: ما امروز بدون اینکه مغرور شویم قدرتمندترین و مستقل‌ترین کشور سیاسی در جهان هستیم.

یثربی تاکید کرد: با این قدرتی که امروز از آن بهره‌مند هستیم علیه هر کشور ظالمی سخن می‌گوییم.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های امام در حال تحقق است، اظهار داشت: بیداری جوان‌های کشورهای اسلامی از جمله مصر، جوان‌های لیبی، تونس و یمن، حرکت 99 درصدی در مقابل یک درصد حاکم و... نشان از تحقق پیش‌بینی‌های حضرت امام است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه ما باید هوشیاری خودمان را حفظ کنیم، ابراز داشت: اگر آنها تحریم می‌کنند باید مواظب باشیم و این تهدید‌ها را با هوشیاری کارشناسانه از سر بگذرانیم و آنها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی افزود: اگر تحریم‌ها ضد تولید است ما اضافه یارانه‌ای که به مردم می‌دهیم به تولید اختصاص دهیم تا از آن طرف دشمن مانع تولید نشود و از این طرف ما یارانه تولید را ندهیم.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول