اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

هدف از رفتن به دانشگاه مدرک‌گرایی نباشد

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید در کنار دریافت مدرک تحصیلی حرفه‌ای را فراگرفته و در عمل آن را به کار برند.

هدف از رفتن به دانشگاه مدرک‌گرایی نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی شب گذشته در حاشیه نمایشگاه دهه فجر و نخستین نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی واقع در پل تاریخی شهرستان بیان داشت: صنعت و هنر دست اصفهان باید در استان عرضه شده و بخشی از موضوع اشتغال را نیز پوشش دهد که در این مسیر اقدامات بسیاری انجام شده است.

وی از تعداد واحدهای آموزشی استان اصفهان سخن گفت و ادامه داد: ما در حال حاضر بیش از 100 واحد آموزشی در استان داریم اما متأسفانه با داشتن این تعداد واحد آموزشی ارتباطی میان صنعت و حاکمیت ایجاد نشده است.

استاندار اصفهان با اشاره به تحول شرایط کنونی افزود: مقوله دانشگاه به صورت مدرن به دوران گذشته برمی‌گردد که در آن زمان مسئولان به این نتیجه رسیدند که اگر مانند دانشگاه‌های خارج عمل کنیم موجب رشد و شکوفایی کشور می‌شود.

وی اظهار داشت: ما در آن سال‌ها کپی‌برداری کرده و دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه‌های کشورهای دیگر تأسیس کردیم، بدون اینکه ضرورت داشتن این واحدها را درک کرده باشیم.

ذاکراصفهانی تصریح کرد: دانشگاه از همان ابتدا به صورت تقریبی در تمام رشته‌ها برای حل و فصل مشکلات ما و برای دانش‌آموزی شکل نگرفت.

وی با اشاره به اثرات انقلاب اسلامی اظهار داشت: به واسطه انقلاب اسلامی اهداف ما تحقق پیدا کرده و به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

استاندار اصفهان گفت: قبل از انقلاب اسلامی ما فقط دو واحد آموزش عالی در استان داشتیم اما در حال حاضر به برکت این انقلاب ما بیش از 100 واحد آموزش عالی داریم.

وی ادامه داد: در بخش تولید علم و پژوهش آمار بسیار بالا است و ما امروزه نیز به برکت انقلاب اسلامی شاهد یک نیروی فعال و روشنفکر در جامعه هستیم.

ذاکراصفهانی بیان داشت: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما نباید فقط هدفشان دریافت یک مدرک تحصیلی باشد و باید در کنار آن نیز خلاقیت و حرفه را فراگرفته و به کار ببرند.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول