اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه شیراز خبر داد

راه‌اندازی واحدهای برون‌مرزی دانشگاه شیراز

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شیراز گفت: واحدهای برون‌مرزی دانشگاه شیراز در کشورهای مالزی، افغانستان و قطر راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی واحدهای برون‌مرزی دانشگاه شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد موذنی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تشکل‌های مختلف دانشجویی می‌توانند از افراد سرشناس برای گفت‌وگو و یا برگزاری مراسم در محیط‌های مشخص شده دانشگاه دعوت کنند.

رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه فعالیت کاندیداها در  زمان تبلیغات در دانشگاه بلامانع است ابراز داشت: در زمان قانونی تبلیغات انتخابات، داوطلبان مد نظر دانشجویان نیز می‌توانند در این دانشگاه حضور پیدا کنند.

وی در مورد حضور دانشگاه در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استان فارس، گفت: فارس استانی آرام است و احتیاجی به حضور و فعالیت گسترده دانشجویی نیست.

رئیس دانشگاه شیراز تصریح کرد: تشکل‌های دانشجویی هر زمان که احساس کنند حضور آنان لازم است به طور حتم وارد صحنه می‌شوند.

رئیس دانشگاه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه شیراز باغ ارم را واگذار نمی‌کند، خاطرنشان کرد: این دانشگاه تصمیمی بر واگذاری باغ ارم به دستگاهی دیگر را ندارد.

وی افزود: فعالیت‌های بسیاری در راستای حفظ و نگهداری این باغ توسط دانشگاه شیراز صورت گرفته است که باعث شد این باغ به ثبت جهانی برسد.

وی درآمد سالانه باغ ارم را 250 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: با اینکه هزینه حفظ و نگهداری این باغ بسیار بالاست اما این دانشگاه باغ ارم را واگذار نمی‌کند.

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه هیچ دستگاهی نمی‌تواند باغ ارم را اداره کند، تصریح کرد: این باغ با روش‌های علمی ساماندهی می‌شود و به غیر از ما هیچ دستگاه دیگری نمی‌تواند مباحث و ملزومات در حفظ این باغ را رعایت کند.

موذنی خاطرنشان کرد: طرح‌های مختلفی برای توسعه و توجه به این باغ به استانداری فارس ارائه شده اما تاکنون نتیجه و پاسخی به ما داده نشده است.

وی اضافه کرد: از جمله برنامه‌های ما برای ساماندهی و خدمات‌دهی بیشتر به این باغ افزایش ساعات بازدید و همچنین توسعه نورپردازی است.

موذنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت عمرانی این دانشگاه تصریح کرد: اعتبارات عمرانی این دانشگاه در سال جاری 7 میلیارد تومان مصوب شد اما تا این لحظه تنها 5 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

وی افزود: با توجه به پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره این دانشگاه برای سال آینده توقع افزایش اعتبارات را داریم.

رئیس دانشگاه شیراز همچنین با اشاره به همکاری این دانشگاه با صنعت و بخش‌های مختلف استان فارس، گفت: در سال جاری 59 مورد توافق‌نامه میان دانشگاه شیراز و بخش‌های مختلف صنعتی بسته شده است که به طور یقین باعث توسعه و موفقیت این استان در بخش‌های مختلف می‌شود.

موذنی از رشد علمی کشور نیز سخن گفت و افزود: بر اساس تایید موسسات علم‌سنجی بین‌المللی در سال 2011 ایران رتبه نخست را از نظر رشد علمی در دنیا به خود اختصاص داده است.

وی گفت: ایران از نظر میزان و حجم تولید علم نیز با دو پله صعود به رده هفدهم دنیا رسیده است.

موذنی در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی واحدهای برون‌مرزی دانشگاه شیراز در کشورهای مالزی، افغانستان و قطر خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر یک واحد برون‌مرزی با 38 دانشجو در امارات متحده عربی راه‌اندازی شده است که به زودی این واحدهای برون‌مرزی در سایر کشورها از جمله افغانستان، مالزی و قطر راه‌اندازی می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود به دستاوردهای انقلاب اسلامی در آستانه سی و چهارمین بهار انقلاب اشاره کرد و افزود: قطع وابستگی و خودکفایی در عرصه اقتصادی، پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه عمران و آبادی، اعتماد به نفس ملی در عرصه سیاسی و رشد و شکوفایی تحسین‌برانگیز علمی از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش فارس، در حال حاضر دانشگاه شیراز 614 هیئت علمی و 20 هزار دانشجو  دارد که از این تعداد 7 هزار دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد و 3 هزار و 300 دانشجو در دانشکده آموزش‌های الکترونیکی هستند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول