اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور حراست از کلوت‌های شهداد

میراث فرهنگی کرمان گشت شبانه‌روزی راه‌اندازی کرد

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: به منظور حراست از کلوت‌های شهداد میراث فرهنگی کرمان گشت شبانه‌روزی راه‌اندازی کرد.

میراث فرهنگی کرمان گشت شبانه‌روزی راه‌اندازی کرد
محمد مهدی افضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در پی تخریب کلوت‌های شهداد به بهانه نصب دکل مخابراتی، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی مستقر در منطقه به منظور جلوگیری از تخریب‌های احتمالی در آمادگی کامل به سر می‌برند.
افضلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر منطقه کلوت‌های شهداد به صورت شبانه‌روزی تحت مراقبت و گشت‌زنی 24 ساعته یگان‌های حفاظتی میراث فرهنگی قرار دارند.
وی با اشاره به توقف فعالیت پیمانکار شرکت مخابرات در کیلومتر 95 جاده شهداد - نهبندان افزود: با همکاری نیروی انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی شهداد از نصب دکل جلوگیری و تاکنون تمام ماشین‌آلات سنگین پیمانکار شرکت مخابرات از منطقه کلوت‌های شهداد خارج شده است.
افضلی با ابراز خرسندی از واکنش به موقع رسانه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد نسبت به تخریب بخشی از کلوت‌های شهداد خاطرنشان کرد: جامعه مطبوعاتی و رسانه‌ای استان کرمان با ایجاد حساسیت‌های لازم مانع از گسترش سطح تخریب‌ها در منطقه مذکور شدند.
وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی در حفاظت از اماکن تاریخی و گردشگری بسیار مصمم است، ابراز داشت: از تمام ادارات، نهادهای دولتی و خصوصی درخواست می‌شود، پیش از هرگونه اقدام در عرصه اماکن تاریخی و گردشگری نسبت به اخذ نظرات کارشناسان سازمان میراث فرهنگی و مجوزهای لازم اقدام کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول