اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف فیروزکوه:

میراث فرهنگی اماکن مذهبی را حفاری و رها می‏کند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه گفت: میراث فرهنگی در این شهرستان، اماکن مذهبی را حفاری و سپس به راحتی آنها را به حال خود رها می‏کند.

میراث فرهنگی اماکن مذهبی را حفاری و رها می‏کند
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام سیدمحمد سیدی ظهر امروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‏دستی و گردشگری فیروزکوه اظهار داشت: نحوه عملکرد میراث فرهنگی در مدیریت اماکن مقدس چندان پسندیده و شایسته نیست.
وی تصریح کرد: میراث فرهنگی نباید بدون هماهنگی با اوقاف و متولیان یا هیئت امنای امامزاد‏ه‏ها و اماکن مذهبی نسبت به تخریب یا ساخت و ساز این بناها اقدام کند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه ادامه داد: میراث فرهنگی نباید با بی‏اعتنایی نسبت به مدیریت اوقاف در مکان‏های مقدس، از کنار مشکلات و مباحث بعدی در این زمینه بگذرد.
سیدی تصریح کرد: این دیدگاه میراث فرهنگی به هیچ عنوان مورد تایید نیست.
وی ادامه داد: میراث فرهنگی نباید طوری عمل کند که در بین مردم شایعه پراکنی شود که اداره میراث فرهنگی در حفاری‏های اماکن مقدس به دنبال گنج و دفینه است و بعد از رسیدن به مقصود، کار خود را نیمه تمام رها می‏کند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل وجود دفتر میراث فرهنگی در شهرستان فیروزکوه، این تنش و تداخل در مدیریت بقاع متبرکه بین اوقاف و میراث فرهنگی به وجود آمده در حالی که وجود این دفتر از ملزومات شهرستان‏هاست.
سیدی اضافه کرد: در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی انجام هرگونه عملیات عمرانی و دخل و تصرف در حوزه کاری اوقاف شهرستان فیروزکوه است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: اما با این وجود، میراث فرهنگی هفت مورد از امامزاده‏های سطح شهرستان فیروزکوه را به بهانه ترمیم حفاری کرده است.
سیدی گفت: میراث فرهنگی در نهایت این اماکن را به حال خود رها کرده است و با این وضعیت میراث فرهنگی نباید ادعایی نسبت به این اماکن مقدس داشته باشد و بدون هماهنگی وارد عمل شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول