اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور اجتماعی استاندار آذربایجان غربی خواستار شد

معتادان هنگام ترک اعتیاد پالایش روحی شوند

خبرگزاری فارس: مدیر امور اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: متولیان مراکز ترک اعتیاد باید برای پالایش روحی معتادان تلاش کنند.

معتادان هنگام ترک اعتیاد پالایش روحی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حمید ابراهیمی عصر امروز در جلسه‌ای که برای بررسی راهکارهای مقابله با اعتیاد تشکیل شد، اظهار داشت: افرادی که برای ترک اعتیاد خود به مراکز درمانی سطح استان مراجعه می‌کنند باید علاوه بر تقویت جسمانی از نظر روحی هم پالایش شوند تا با کسب سلامتی کامل اعم از جسمی و روحی به جامعه برگردند.

وی تصریح کرد: هر چه‌قدر قوای روحی و باورهای دینی افراد تقوبت شود به همان اندازه مقابل آسیب‌ها، تنش‌ها و مشکلات اجتماعی مقاوم خواهند بود از این‌رو می‌طلبد در راستای رشد معنوی و بهبود شاخص‌های اخلاقی افراد معتاد برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مراکز ترک اعتیاد باید با استفاده از روش‌‌های علمی و کارآمد در راستای پالایش روحی معتادان هم اهتمام شود و در این راستا باید از نیروی انسانی کارآمد، مجرب و متخصص استفاده شود تا نتایج حاصل از اجرای دوره‌های درمانی مطلوب و پایدار باشد.

وی اضافه کرد: چنانچه برنامه‌های درمانی ترک اعتیاد با برنامه‌های دینی به صورت توام برای بهره بردن معتادان و خانواده‌های آنها اجرا شود درصد موفقیت این برنامه‌ها و هزینه‌ها به اندازه قابل توجهی ارتقا پیدا می‌کند و افراد پاک شده به معنای واقعی کلمه جامعه‌پذیر خواهند شد.

ابراهیمی لازمه مقابله با اعتیاد ایجاد یک همت همگانی دانست و خاطرنشان کرد: برای برچیدن بساط جولان سوداگران مرگ در جامعه باید اقشار مختلف جامعه همت کنند و رسانه‌های جمعی به صورت فزاینده در مورد آسیب‌های آن اطلاع‌رسانی کنند که هم‌اکنون این تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌ها و آحاد مردم شکل گرفته است.

مدیر دفتر امور اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ترویج فرهنگ استفاده از مواد مخدر یکی از مصادیق جنگ نرم ایادی استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد و اظهار داشت: خوشبختانه دولت با همراهی ملت بزرگ کشورمان برای خنثی کردن این توطئه‌ها و فتنه‌ها تاکنون گام‌های موثری برداشته‌ است به طوریکه دشمن در این عرصه نیز مانند سایر حوزه‌ها شکست سنگینی متحمل شده است.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول