اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان غربی صورت می‌گیرد

اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد برای 30 هزار نفر

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: طرح پیشگیری از اعتیاد برای بهره‌مندی 30 هزار نفر از اولیای دانش‌آموزان هم‌اکنون در آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد برای 30 هزار نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علیرضا فیضی‌زاده عصر امروز در جلسه‌ای که برای بررسی راهکارهای پیشگیری از اعتیاد تشکیل شد اظهار داشت: این طرح با مشارکت مسئولان سازمان آموزش و پرورش در دست اجرا است تا خانواده‌ها مقابل آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر واکسینه شوند.

وی به اجرای این طرح برای بهره‌مندی مدیران مدارس هم اشاره کرد و گفت: برای حدود 650 نفر مدیر مدارس سطح استان این طرح اجرا خواهد شد تا آنها نیز با ارتقای سطح آگاه‌ برای پرورش دانش‌آموزان زیرمجموعه خود بیش از بیش موفق شوند.

این مسئول با بیان اینکه در سطح استان 68 مرکز درمانی و پیشگیری از اعتیاد هم‌اکنون در حال فعالیت هستند بیان کرد: تعدادی از این مراکز درمانی و پیشگیری دولتی هستند و تعدادی دیگر هم توسط فعالان بخش خصوصی مدیریت می‌شوند.

وی به اجرای سند پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و اظهار داشت: طبق این سند جامع پیشگیری از اعتیاد هر سال حدود هشت درصد از جامعه باید زیرپوشش برنامه‌های پیشگیری قرار بگیرد که امسال این طرح به شکل موفقیت‌آمیز در استان به مرحله اجرا درآمد به طوری که در زمینه مقابله با مواد مخدر رتبه نخست کشوری کسب کردیم.

این مسئول همکاری دستگاه‌های مختلف برای زیرپوشش قرار دادن بانوان معتاد خواستار شد و گفت: انتظار می‌رود مسئولان دستگاه‌های اجرایی درراستای ارائه خدمات درمانی و زیرپوشش دادن بانوان آسیب‌دیده در این حوزه اهتمام کنند.

وی با بیان اینکه در زیرمجموعه ستاد مبارزه بامواد مخدر حدود 18 تشکل وجود دارد بیان کرد: مسئولان این تشکل‌ها هر کس فراخور توان و تخصص خود در خدمت‌رسانی به مردم جامعه هدف مشغول هستند تا این معضل از  جامعه ما حذف شود.

فیضی‌زاده از همکاری مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی در این ارتباط قدردانی کرد و اظهار داشت: امسال به همت مسئولان سازمان مذکور چند جلسه توجیهی با مربیان قرآن محله‌ها برپا شد تا آنها نیز در هیئت‌های مذهبی و مساجد به زنان هشدارهای لازم بدهند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول