اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

کسب رتبه دومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز رتبه دوم بین‌المللی را بعد از دانشگاه تهران به خود اختصاص داد.

کسب رتبه دومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلام‌رضا حاتم بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: در این مراسم 90 پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی شیراز مورد تجلیل قرار می‌گیرند که این پژوهشگران از 12 دانشکده فعال دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این پژوهشگران شامل افرادی هستند که ثبت اختراع و ابداع داشته‌اند، به جشنواره رازی راه یافته‌اند و مقالات آن‌ها در کتاب‌های بین‌المللی به چاپ رسیده است.
وی با اشاره به افزایش تعداد پژوهشگران برتر نسبت به سال گذشته، افزود: در حال حاضر 60 درصد تحقیقات کاربردی وجود دارد که این رقم در برنامه پنجم توسعه باید به 70 درصد افزایش یابد.
حاتم در ادامه با اشاره به چشم‌انداز 20 ساله نظام جمهوری اسلامی ایران و پیش‌بینی ایران 2014 به عنوان کشور برتر منطقه به لحاظ علمی و اقتصادی، بیان کرد: در این راستا رسالتی عظیم بر دوش دانشگاه‌های کشور به عنوان مهم‌ترین مراکز تولید علم و حرکت به سوی استقلال و خودکفایی علمی گذاشته شده است.
وی نقش معاونت‌های تحقیقات و فناوری را در اجرای این مهم نقش قابل توجه و موثری دانست و اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان یکی از متولیان مهم تامین سلامت، نقش تعیین کننده و مهمی را در رسیدن به این هدف والا به عهده دارد.
حاتم با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از نظر رتبه بین‌المللی دومین دانشگاه علوم پزشکی ایران پس از تهران معرفی شده است، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارای بیش از 40 مرکز تحقیقاتی، سه مرکز رشد، 12 آزمایشگاه مجهز تحقیقاتی علوم نوین، آزمایشگاه مرکزی مجهز به تجهیزات پیشرفته روز دنیا و مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی واحدهای توانمند معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: مدیریت امور پژوهشی، مدیریت روابط دانشگاهی و بین‌المللی، شورای انتشارات و امور کتابخانه‌ها، کمیته تحقیقات دانشجویی، مرکز توسعه پژوهش‌های بالینی، مرکز مشاوره تحقیقات و کامپیوتر، دفتر هماهنگی مراکز تحقیقاتی و مرکز توانمندسازی پژوهشگران بخشی از واحدهای توانمند تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند که موفق شده‌اند در راستای وظایف محوله و بر اساس برنامه راهبردی این معاونت اهداف دانشگاه را عملیاتی کنند.
حاتم در ادامه با بیان اینکه بسیاری از تهدیدها مربوط به سیاست‌گذاری و مدیریت کلان پژوهشی است، به برخی از این تهدیدها اشاره کرد و گفت: نبود گسترش سرمایه‌ای به پژوهش بین سیاست‌گذاران، عدم توزیع مناسب منابع پژوهشی، پایین بودن سهم پژوهشی دانشگاه و نبود بانک اطلاعاتی جامع تحقیقات از جمله تهدیدهایی به شمار می‌رود که سیاست‌گذاری و مدیریت کلان پژوهشی را هدف قرار داده است.
وی از عدم استقلال دانشگاه‌های مادر، نبود نظام ارزیابی مناسب از تاثیر تحقیقات انجام شده و شفاف نبودن سهم پژوهش‌های کاربردی و بنیادی به عنوان تهدیدهای مدیریت کلان پژوهشی نام برد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی، از فرصت‌ها و نکات قوت در امر پژوهش نیز سخن گفت و ابراز داشت: تشکیل سامانه جامع کشوری، تشکیل مراکز رشد، جذب منابع مالی خارج از دانشگاه، رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها، جذب و تقویت شرکت‌های دانش بنیان و تعیین اولویت‌های پژوهشی مراکز از جمله نقاط قوتی است که می‌تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.
وی در بخش پایانی سخنان خود از عدم پویایی روش‌های تدریس و برنامه‌های درسی دانشگاه به عنوان یک مانع آموزشی نام برد و تصریح کرد: ارتباط نامناسب و ناکافی استاد و دانشجو، عدم انجام توازن فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی از جمله موانعی است که آموزش را تهدید می‌کند.
به گزارش فارس، در پایان این همایش از 90 پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی شیراز تقدیر شد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول