اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کنفرانس بین‌المللی کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون خبر داد

ساخت سیستم‌های اتوماسیون هوشمند در دانشگاه شیراز

خبرگزاری فارس: دبیر کنفرانس بین‌المللی کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون گفت: سیستم‌های اتوماسیون هوشمند کشور برای نخستین بار در دانشگاه شیراز طراحی و ساخته شد.

ساخت سیستم‌های اتوماسیون هوشمند در دانشگاه شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی اکبر صفوی ظهر امروز در مراسم افتتاح کنفرانس بین‌المللی کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون در شیراز اظهار داشت: برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون در شیراز فرصت مناسبی برای ارائه دستاوردهای علمی استان فارس در زمینه‌های مختلف است که می‌تواند بستر و زمینه مناسبی برای خدمات بیشتر در عرصه‌های ملی و بین‌المللی فراهم کند.
دبیر کنفرانس بین‌المللی کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون با اشاره به قابلیت‌های افزایش بهره‌وری در صورت توسعه به کارگیری سیستم‌های اتوماسیون هوشمند در جامعه به ویژه در صنعت و بخش کشاورزی اظهار داشت: در کشاورزی با به کارگیری سیستم‌های هوشمند آبیاری می‌توان بیش از 50 درصد در مصرف آب و برق کشاورزی صرفه‌جویی داشت.
وی با بیان اینکه نمونه این سیستم برای نخستین بار در کشور در دانشگاه شیراز طراحی، ساخته و آزمایش شده و آماده به کار گیری است، تصریح کرد: با توجه به وجود میلیون‌ها هکتار اراضی قابل کشت کشور و به کارگیری سیستم‌های هوشمند، آبیاری می‌تواند به اندازه احداث چندین نیروگاه و سد بزرگ صرفه‌جویی اقتصادی برای کشور ایجاد کند.
وی همچنین اضافه کرد: بر اساس گزارش 2006 سازمان حمل و نقل آمریکا در صورت به کار گیری سیستم‌های کنترل هوشمند در بزرگراه‌های کشور تا حدود 25 درصد ظرفیت راه‌ها افزایش می‌یابد و این معادل هزاران میلیارد دلار صرفه‌جویی در هزینه احداث بزرگراه‌ها و پل‌های ارتباطی جدید است.
صفوی در پایان با اشاره به سرمایه‌گذاری 354 میلیارد دلاری در حوزه‌های صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و برق در برنامه پنجم توسعه خاطرنشان کرد: اگر تنها دو درصد از این اعتبارات به بخش اتوماسیون اختصاص یابد تاثیر بزرگی بر صنعت می‌گذارد.
به گزارش فارس، دومین کنفرانس بین‌المللی کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون از ششم تا هشتم دی ماه در شیراز در حال برگزاری است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول