اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در محورهای مواصلاتی استان اردبیل

پلیس از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ جلوگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: با بارش سنگین برف در دو روز گذشته دمای هوا افت محسوسی داشته به طوری که به دلیل یخبندان در محورهای مواصلاتی پلیس راه استان اردبیل از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ جلوگیری می‌کند.

پلیس از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ جلوگیری می‌کند
مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: به دلیل کولاک و بوران در بسیاری از مناطق کوهستانی و صعب‌العبور تنها به خودروهای سنگینی اجازه عبور داده می‌شود که زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی را به همراه داشته باشند.

محمدکریم هدایتی افزود: از هموطنان انتظار داریم از مسافرت‌های غیرضروری با خودروهای سواری به ویژه در مناطق کوهستانی و گردنه‌های استان اردبیل پرهیز کنند و تا آرامش اوضاع جوی از تردد در محور دید اردبیل ـ سرچم خودداری نمایند.

وی با اعلام شماره تلفن 141 برای کسب آگاهی هموطنان از وضعیت راه‌ها از آنها خواست؛ قبل از انجام سفر و تردد در محورها از وضعیت بارش و تردد در محورها اطلاع کسب کنند.

* برف‌روبی شهر اردبیل شبانه انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل نیز در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در این مرحله از بارش با پیش‌بینی‌های لازم از طریق اطلاعات هواشناسی در آمادگی کامل بودیم و به محض آغاز بارش فعالیت برف‌روبی و نمک‌پاشی خود را در خیابان‌ها آغاز کردیم.

صدیف بدری خاطرنشان کرد: همکاران ما شب گذشته در اکثر نقاط به ویژه خیابان‌ها و مسیرهای اصلی حاضر شده و با برف‌روبی و نمک‌پاشی برف مازاد را از طریق کمپرسی به محل‌های خالی از برف انتقال دادند.

وی گفت: ما آمادگی داشتیم در صورت نیاز از توان تجهیزاتی و امکانات خودرویی بخش خصوصی نیز استفاده کنیم اما با بکارگیری خودروهای در تملک خودمان توانستیم جمع‌آوری برف با لودر و انتقال آن با کمپرسی را انجام دهیم.

این مسئول از همشهریان خواست؛ از ریختن برف پشت بام و حیاط خانه خود به کوچه و معابر اصلی پرهیز کرده تا مشکلی در تردد مردم به وجود نیاید.

اما بارش برف و سرد شدن هوا اختلالی در تردد خودروهای عبوری به وجود آورده و سبب مسدود شدن ده‌ها راه روستایی در نقاط مختلف استان شده است.

بیشترین بارش از کوثر و نیر با 25 سانتی‌متر گزارش شده اما در ارتفاعات این بارش‌ها به 70 سانتی‌متر رسیده است.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل طی امروز و فردا به طور محسوس دمای هوا 10 تا 15 درجه کاهش یافته و در برخی از مناطق دما به منهای 27 درجه نیز رسیده و یخبندان شدید رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، از منطقه مغان نیز مسدود شدن راه‌های روستایی به ویژه در منطقه گرمی گزارش شده است.

بارش سنگین برف که از دیشب آغاز شده و هنوز ادامه دارد بسیاری از راه‌های روستایی گرمی را در بخش‌های مرکزی، موران و انگوت این شهرستان مسدود کرد.

عبدالله آقایی بخشدار موران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، از بسته شدن بسیاری از راه‌های روستایی این بخش خبر داد و اظهار داشت: راه ارتباطی گرمی به مرکز بخش موران باز است و تلاش برای گشایش سایر مسیرهای ارتباطی این بخش ادامه دارد.

رئیس اداره راه و ترابری گرمی هم گفت: با تلاش راهداران این شهرستان، تمامی راه‌های اصلی گرمی باز و تردد در آنها جریان دارد.

صدیف فرمان از ادامه عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در راه‌های فرعی و روستایی شهرستان گرمی خبر داد و افزود: 45 راهدار، سه دستگاه گریدل، چهار برف‌روب، سه لودر، چهار خودروی سبک و سه کامیون در قالب اکیپ‌های راهداری در جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی این شهرستان در حال انجام وظیفه هستند.

علاوه بر این بارش‌ها موج جدید سرما و یخبندان و برف و کولاک شهرستان خلخال نیز را فرا گرفت و موجب بروز مشکلاتی برای اهالی ومسافربن راه‌های مواصلاتی این منطقه شد.

بارش برف همراه با کولاک و سوز و سرما که از شب گذشته در شهر خلخال و مناطق تابعه شهرستان آغاز شده همچنان ادامه دارد.

بارش برف سنگین در مناطق روستایی خلخال که ارتفاع آن دو متر گزارش می‌شود راه ارتباطی چند روستای خلخال را مسدود و اهالی را با مشکل تردد در محورهای ارتباطی بین شهری و روستایی مواجه کرده است.

در حالی که شهرداری خلخال هنوز از کار برف‌روبی معابر شهری بارش‌های چند روز پیش فارغ نشده بود بارش‌های جدید روز گذشته و امروز کار برف‌روبی شهرداری را دو چندان کرده و این در حالی است که کار تردد عادی اهالی شهر با مشکل مواجه شده و هم اکنون تردد وسایط نقلیه در سطح برخی از خیابان‌ها و معابر شهر به کمک زنجیر چرخ صورت می‌گیرد.

فرماندار خلخال در این باره اظهار داشت: باوجود بارش برف همراه با کولاک شدید در سطح همه محورهای مواصلاتی شهرستان در حال حاضر راه‌های بین شهری خلخال باز و رفت و آمد خودروها در آن جریان دارد.

ذبیح‌الله عبداللهی با اشاره به ادامه بارش برف و وجود کولاک شدید همراه با یخبندان سطح جاده و نبود دید کافی در گردنه الماس واقع در محور خلخال به اسالم از اهالی خلخال خواست؛ تا از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز و در زمان حرکت به سمت این گردنه صعب‌العبور و برف‌گیر زنجیر چرخ و سایر امکانات مورد نیاز زمستانی را به همراه داشته باشند.

وی تصریح کرد: بسیاری از راه‌های ارتباطی روستایی خلخال که با تلاش چند روز گذشته راهداران برف‌روبی و بازگشایی شده بود با بارش برف شب گذشته و امروز بار دیگر مسدود و تلاش راهداران برای بازگشایی آنها ادامه دارد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول