اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای استان البرز خبر داد

دستگیری سارق اینترنتی از سوی پلیس فتا استان البرز

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای استان البرز از دستگیری صاحب یک کافی‌نت که در ازای پرداخت اینترنتی شهریه دانشگاه از حساب بانکی مشتریان سوءاستفاده کرده و از این طریق به کلاهبرداری‌های میلیونی دست ‌زده، خبر داد.

دستگیری سارق اینترنتی از سوی پلیس فتا استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استان‌های تهران و البرز، مهدی کاکوان اظهار داشت: روز گذشته در پی اعلام شکایت فردی به پلیس فتا استان البرز مبنی بر این که چند روز پیش جهت دریافت حقوق خود به بانک مراجعه، اما متوجه می‌شود که تمام حساب وی تخلیه و به سرقت رفته و در این رابطه به شخص خاصی نیز مظنون نمی‌شود، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و استعلام از حساب بانکی شاکی دریافتند که وجه مورد نظر به حساب شخصی که دارای فروشگاه لوازم رایانه‌ای می‌باشد واریز شده است.

کاکوان افزود: با توجه به شواهد موجود نامبرده به این پلیس احضار و بیان داشت چند روز پیش فردی به فروشگاه این جانب مراجعه و با خرید یک عدد لپ‌تاپ از من خواست تا شماره حساب بانکی خود را ارائه تا وی وجه مورد نظر را به حساب من واریز کند که او با دریافت شماره حساب مبلغ را به حسابم واریز کرد.

این مسئول ادامه داد: مأموران پلیس فتا با انجام تحقیقات فنی بر روی عابربانک شاکی به این نتیجه رسیدند که تخلف انجام شده از سوی یک کافی‌نت واقع در کمالشهر کرج صورت گرفته، بنابراین به صورت نامحسوس با تحت نظر قرار دادن کافی‌نت مورد نظر مشخص شد که متصدی کافی‌نت خانمی است که برخی اوقات در نبود وی برادرش در کافی‌نت حضور دارد.

کاکوان ابراز داشت: صاحب فروشگاه لوازم رایانه‌ای به محض مشاهده برادرش گفت که وی همان شخصی است که لپ‌تاپ را خریداری کرده بنابراین مجدداً از شاکی جهت تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا دعوت شد که وی گفت که کارت عابرم را چندی پیش به دخترم داده بودم تا برای پرداخت شهریه دانشگاه از آن استفاده کند .

رئیس پلیس فتا استان البرز تصریح کرد: در پی اظهارات شاکی، دختر وی به این پلیس احضار و بیان داشت که چندی پیش جهت پرداخت شهریه دانشگاه به کافی‌نت مورد نظر مراجعه و تمام اطلاعات حساب بانکی پدرم را در اختیار متصدی آن قرار دادم که در همین راستا پس از هماهنگی با مقام قضایی برادر متصدی کافی‌نت دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

کاکوان گفت: متهم در بازجویی‌های اولیه مأموران در ابتدا منکر هرگونه سرقتی شد، اما در ادامه با توجه به مدارک و مستندات موجود متهم که چاره‌ای جز اعتراف نداشت اذعان کرد که وقتی دختر شاکی برای پرداخت شهریه دانشگاه به کافی‌نت مراجعه کرد اطلاعات کارت عابر وی را در سیستم ذخیره و پس از استعلام از موجودی حساب و اطلاع از مبلغ موجودی به فروشگاه رایانه رفتم و یک‌ دستگاه لپ‌تاپ خریداری و پول آن را از طریق اینترنتی، از حساب شاکی به حساب فروشنده انتقال داده و لپ‌تاپ را دریافت کردم.

گفتنی است متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد و از آنجا با قرار وثیقه یک صد میلیون ریالی وارد زندان شد.

کاکوان یکی از دلایل بروز این‌گونه جرایم را تخلفاتی از قبیل عدم رعایت نکات ایمنی در کافی‌نت‌ها مانند عدم ثبت مشخصات کاربران برابر قوانین مصوب در این مراکز عنوان و تأکید کرد: تمام کافی‌نت‌ها ملزم به رعایت نکات امنیتی بوده و در صورت مواجهه با این‌گونه مشکلات و عدم شناسایی مجرمان با مسئولان این اماکن برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان البرز متذکر شد: تمام سازمان‌ها و بانک‌ها برای جلوگیری از نفوذ کلاهبرداران به سیستم‌های داخلی باید تدابیر امنیتی شامل تمام اقدامات فنی مثل استفاده از آنتی ویروس‌ها و فایروال‌ها، سرورهای بک‌آپ و غیره استفاده کنند و در صورت نیاز این پلیس آماده‌ ارائه نظرات ایمنی و کارشناسی است.

وی در پایان اذعان داشت: افراد در زمان مراجعه به کافی‌نت‌ها جهت هرگونه عملیات بانکی از صفحه کلید مجازی که در سایت بانک مورد نظر قرار داده شده استفاده ننمایید و متصدیان کافی‌نت‌ها نیز نسبت به ارتقای امنیت سیستم‌های رایانه‌ای اقدام نموده و از سیستم‌های پیشرفته اتوماسیون ویژه کافی‌نت‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/ن30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول