اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی فارس خبر داد

دستگیری هکر اینترنتی توسط پلیس «فتا» فارس

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان فارس گفت: هکر اینترنتی که اقدام به سرقت اطلاعات از چهار آژانس گردشگری در فارس می‌کرد توسط پلیس فتای این استان دستگیر شد.

دستگیری هکر اینترنتی توسط پلیس «فتا» فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس، سیروس سجادیان اظهار داشت: در اواخر آبان ماه سال جاری مدیر یکی از آژانس‌های گردشگری در استان فارس به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی فارس مراجعه کرد و گفت دو آدرس اینترنتی و یاهو مسنجر متعلق به آن آژانس توسط فردی با ترفندهای رایانه‌ای هک شده و پس از دست‌یابی به اطلاعات مشتریان، اقدام به تغییر نام کاربری و رمز ورود کرده و سپس با ارسال پیام‌های زشت و زننده اقدام به تخریب چهره شرکت کرده است.

وی افزود: پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتای استان فارس قرار گرفت و نخست سیستم‌های رایانه‌ای و همچنین امنیت شبکه‌های مجازی آژانس‌های هواپیمایی توسط کارشناس این پلیس مورد بررسی قرار گرفت.

سجادیان گفت: با انجام تحقیقات لازم مشخص شد هکر با ارسال یک ایمیل از کاربران درخواست می‌کند که برای مشاهده تورهای ارزان قیمت و جدیدترین شیوه‌های جهانگردی و جذب توریست به آدرسی که وی در ایمیل درج کرده بود مراجعه کنند.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: کاربران نیز بر روی لینک درج شده در ایمیل کلیک کرده، در پایان یک صفحه یاهو مسنجر باز شده و دوباره از کاربران درخواست می‌کند رمز و نام کاربری خود را وارد و از همین روش به اطلاعات آنان دسترسی و سپس رمز کاربران را تغییر می‌دهد.

وی بیان کرد: این متهم با همین شیوه اطلاعات سه آژانس گردشگری دیگر را هک کرده و برای اینکه شناسایی نشود با طرح یک سوژه از حساب شخصی دیگری استفاده می‌کرد.

فرمانده انتظامی فارس اضافه کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی فردی به‌نام «ع - م» تبعه افغانستان دستگیر و مشخص شد وی در گذشته نیز به جرم برداشت غیر مجاز از حساب یکی از هم‌وطنان در قم دستگیر شده بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در تحقیقات فنی به‌ عمل آمده از متهم چهار هک آژانس‌های گردشگری کشف شد.

این مقام مسئول گفت: در بازجویی‌های انجام شده از متهم، ماموران متوجه شدند وی سرور مجازی برای خود ایجاد و تمام  اطلاعات مربوط به آژانس‌ها را در آنجا ذخیره کرده، که پس از بررسی‌های فنی اطلاعات مربوطه از آنجا بازیابی، استخراج و مشخص شد این هکر اینترنتی اطلاعات مربوط به 3 هزار و 400 نفر از مشتریان آژانس‌ها را از این راه به‌دست آورده است.

وی ادامه داد: پس از ارجاع این پرونده به مقام قضایی، متهم روانه زندان شد.

سجادیان در پایان به شهروندان در مورد استفاده از فضای مجازی هشدار داد که قبل از اطمینان از قابل اعتماد بودن سایت‌های تبلیغاتی و دیگر سایت‌ها، اطلاعات شخصی خود نظیر ایمیل و رمز ورود و ... را در اختیار آنان قرار ندهند.

انتهای پیام/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول