اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان خبر داد

وجود 10 هزار حلقه چاه مجوزدار در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: 10 هزار حلقه چاه با مجوز رسمی در استان زنجان وجود دارد.

وجود 10 هزار حلقه چاه مجوزدار در استان زنجان

امیر حمیدنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: همچنین در حال حاضر 7 هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان زنجان وجود دارد.

وی با اشاره به قانون جدید در زمینه چاه‌ها و برنامه‌ریزی در راستای ساماندهی چاه‌هایی که مجوز ندارند، خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از یک هزار و 300 حلقه چاه بدون مجوز فرم یک و حدود یک هزار حلقه چاه نیز فرم‌های پنج را به منظور کسب مجوز و ساماندهی چاه‌ها پر کرده‌اند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 4 هزار و 200 حلقه چاه برقی در استان زنجان فعالیت دارد، اضافه کرد: تاکنون 945 کنتور در این راستا خریداری شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه کنتورها و تابلو برق‌ها به شرکت برق استان تحویل داده شده است، ادامه داد: مابقی تابلو برق‌ها تا پایان سال جاری تکمیل می‌شوند.

حمیدنیا تصریح کرد: تاکنون بیش از 300 کنتور برق نیز ویژه چاه‌های برقی استان نصب شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان مجوز برای حفر چاه صادر نمی‌کند، یادآور شد: در حال حاضر فقط در حد شرب و بهداشت مجوز حفر چاه در استان صادر می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان میزان تغذیه آب‌های زیرزمینی استان زنجان را 921 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: میزان برداشت از این آب‌های زیرزمینی یک میلیارد و 230 میلیون متر مکعب برآورد شده است.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 300 میلیون متر مکعب از آب‌های زیرزمینی برداشت اضافه صورت می‌گیرد، اضافه کرد: باید چاه‌های غیر مجاز موجود در استان تعیین تکلیف شوند.

حمیدنیا با اشاره به اینکه بیشترین افت آب در دشت های ابهر رخ می‌دهد، ادامه داد: در دراز مدت 22 متر مکعب از سطح سفره‌های زیرزمینی افت داشته است.

وی متوسط افت سطح سفره‌های زیرزمینی طی سال گذشته و در دراز مدت در دشت ابهر 1.43 متر مکعب، دشت قیدار 9 متر مکعب و دشت سجاس را بیش از هفت متر مکعب عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان در ادامه سخنان خود با اشاره به فروش اوراق مشارکت توسط شرکت آب منطقه‌ای اظهار داشت: در حال حاضر میزان فروش این اوراق ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول