اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 10 ماه ‌سال جاری انجام شد

انسداد 43 حلقه چاه غیرمجاز در غرب گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع آب کردکوی، بندرگز،ترکمن و گمیشان گفت:‌ در 10 ماه ‌سال جاری تعداد 43 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان‫های کردکوی، بندرگز،ترکمن پر و مسلوب‫المنفعه شد.

انسداد 43 حلقه چاه غیرمجاز در غرب گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه گلستان، جمشید بهمنی اظهار داشت:‌ با انسداد این تعداد حلقه چاه که در راستای حفاظت و صیانت از سفره آب‫های زیرزمینی در سطح شهرستان‫های مذکور انجام شد، از برداشت حدود 600 هزار مترمکعب آب زیرزمینی از سفره‫های آب زیرزمینی منطقه جلوگیری شده است.

وی تصریح کرد: جلوگیری از بهره‫برداری‫های غیر‌مجاز از منابع آب زیرزمینی، اقدامی لازم و ضروری در راستای تعادل‌بخشی آب‫های زیرزمینی شمرده می‌شود.

بهمنی با اشاره به اینکه برخورد با متخلفان حفر چاه‫های غیرمجاز و انسداد آنها با اخذ حکم از مراجع قضایی و همکاری نیروی انتظامی انجام می‌شود از مردم خواست تا هرگونه حفر چاه غیرمجاز را به اداره منابع آب اطلاع دهند.

رئیس اداره منابع آب کردکوی، بندرگز، ترکمن و گمیشان‌ همچنین در راستای قانون تعیین تکلیف چاه‫های فاقد بهره‫برداری از کسانی که مبادرت به حفر چاه غیرمجاز برای مصارف کشاورزی قبل از سال ۱۳85 کرده‫اند، خواست که با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به ثبت‫نام چاه‫های خود اقدام کنند.

وی افزود: قبل از ارجاع موارد تخلف حفر چاه غیرمجاز به مراجع قضایی چنانچه مالکان چاه‫های غیرمجاز بر اساس اخطاریه‫های صادر شده اقدام به پر و مسلوب‫المنفعه کردن چاه‫های خود در حضور نماینده اداره منابع آب کنند موارد تخلف بدون پرونده‌سازی و ارجاع به دادگاه حل و فصل خواهد شد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول