اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با استفاده از الکتروموتورهای شناور صورت می‏گیرد

کاهش 20 درصدی مصرف برق در چاه‏های آب کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: با استفاده از الکتروموتورهای شناور، مصرف انرژی برق چاه‏های آب کشاورزی به طور متوسط 20 درصد کاهش می‏یابد.

کاهش 20 درصدی مصرف برق در چاه‏های آب کشاورزی

احمد غنی‏پور در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار کرد: با تبدیل سامانه‏های شفت و غلاف منصوبه در چاه‏های آب کشاورزی به الکتروموتورهای شناور به طور متوسط بالغ بر 20 درصد مصرف انرژی برق کاهش خواهد یافت.

مدیر دفتر فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: یکی از اهداف اجرای قانون هدفمندی یارانه‏ها، کاهش شدت مصرف انرژی در بخش‏های مختلف از جمله کشاورزی است.

غنی‏پور تصریح کرد: با بهره‌گیری از تجهیزات پربازده به جای استفاده از وسایل انرژی‏بر کم‏بازده، مصرف انرژی برق کاهش یافته و موجب کاهش بهای برق مصرفی مشترکان می‏شود.

وی تاکید کرد: به منظور اصلاح الگوی مصرف، مناسب است مشترکان کشاورزی پمپ‏های آب و ماشین‏های کشاورزی خود کششی فرسوده و پرمصرف را از رده خارج کرده و نسبت به جایگزینی آنها با سامانه‏های پربازده اقدام کنند.

مدیر دفتر فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان سمنان بیان کرد: در استان سمنان بیش از 680 مشترک کشاورزی برای استحصال آب از چاه‏های مورد استفاده از سیستم شفت و غلاف استفاده می‏کنند.

غنی‏پور افزود: ضرورت استفاده از الکتروموتورهای پربازده همانند الکتروموتورهای شناور به مشترکان کشاورزی استان سمنان اطلاع‌رسانی شده است.

انتهای پیام/ج30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول