اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

رسانه‌ها خاطرات انقلاب را به نسل سوم انتقال دهند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: امروز رسانه‌ها با تصویرسازی از دوران انقلاب و ارائه آثار هنری می‌توانند نقش مهمی در انتقال زوایای مختلف و خاطرات انقلاب اسلامی به نسل‌های بعدی ایفا کنند.

رسانه‌ها خاطرات انقلاب را به نسل سوم انتقال دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری پیش از ظهر امروز در همایش جشن انقلاب که با حضور مسئولین هیئت‌های مذهبی بانوان استان قم برگزار شد، اظهار داشت: دهه فجر انقلاب اسلامی ظهور و تجلی قدرت خداوند در سرنوشت ملت ایران است.

وی ادامه داد: در شکل‌گیری، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی چند عامل مهم نقش داشته که ایمان، وحدت و رهبری از جمله این عوامل است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ابراز داشت: یک عامل مهم پیروزی انقلاب ایمان به خدا و اسلام و پیروی از فرامین اسلام توسط توده مردم و رهبر انقلاب که امام خمینی(ره) بود، است.

وی افزود: این عامل مهم هم در به وجود آمدن حرکت انقلابی ملت ایران و هم در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی نقش داشت.

اسکندری خاطرنشان کرد: ایمان به خداوند در محور توحید شکل می‌گیرد و توحید انسان را به این مهم می‌رساند که تنها باید خدا را پرستید و از او پیروی کرد.

وی گفت: هنگامی که به این عقیده می‌رسیم که تمام عالم به صورت تکوینی تسبیح‌گوی پروردگار هستند و تدبیر همه چیز در دست اوست، این ایمان در ما ایجاد حرکت می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: ایمان در این معنا خلاصه می‌شود که تمام عالم تنها باید در مقابل یک قدرت کرنش کند و تنها از خداوند پیروی کند.

وی افزود: توحید به ما می‌گوید باید در اداره امور جوامع تنها از پروردگار پیروی کنیم و وحی را مبنای قوانین جامعه خود قرار دهیم.

اسکندری اذعان داشت: این سخن در واقع روح قرآن است که نمی‌شود ایمان حقیقی به خدا داشت و در عین حال از طاغوت پیروی کرد.

وی یادآور شد: توحید دو بخش دارد یکی ایمان به خداوند و دیگری نفی شرک و کفر که هر کدام از این بخش‌ها بدون دیگری ناقص است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ابراز داشت: یکی دیگر از دلایل پیروزی انقلاب اسلامی وحدت مردم پیرامون اسلام و همدلی آنان با یکدیگر بود.

وی گفت: مردم در آن زمان در راستای توحید با یکدیگر وحدت کلمه پیدا کرده بودند و صحنه‌های بسیار زیبایی از این همدلی در آن دوران خلق می‌شد.

اسکندری ادامه داد: مهم‌ترین عامل این پیروزی نیز رهبری بود که در آن زمان امام خمینی(ره) به بهترین شکل آن را انجام داد.

وی تصریح کرد: طاغوت پهلوی دسیسه‌های بسیاری سر راه امام خمینی(ره) گذاشت تا وی را از مسیری که در آن مصمم بود، منصرف کند اما امام خمینی(ره) با هوشمندی مثال زدنی این دسیسه‌ها را ناکام می‌گذاشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: رژیم پهلوی از رفتار امام خمینی(ره) عاجز مانده بود و این نشان‌دهنده عدم شناخت آنان نسبت به اندیشه امام خمینی(ره) بود.

وی متذکر شد: نبض دشمن در دوران انقلاب در دست امام خمینی(ره) بود و وی با هوشمندی حرکات خود را طوری طراحی می‌کرد که دشمن از پاسخ به آن عاجز باشد.

اسکندری گفت: تجلی قدرت پروردگار در آن دوران در همین جمع شدن مردم پیرامون امام خمینی(ره) و پیروی بی‌چون و چرا از ایشان اتفاق افتاده بود.

وی ادامه داد: امروز رسانه‌ها با تصویرسازی از دوران انقلاب و ارائه آثار هنری در این زمینه می‌توانند نقش مهمی در انتقال زوایای مختلف انقلاب اسلامی به نسل‌های بعدی ایفا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در پایان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از زمینه‌هایی که باید به آن توجه شود این است که تا زمانی که نسل اول انقلاب در جامعه حضور دارند باید از این فرصت استفاده کرده و برای انتقال خاطرات آن دوران به نسل جوان اقدام کرد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول