اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت غله گلستان خبر داد

بهره‎برداری از 30 هزار تن سیلوی فلزی در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: سیلوی فلزی 30 هزار تن در استان همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به صورت متمرکز شهرستان مینودشت به بهره‎برداری خواهد رسید.

بهره‎برداری از 30 هزار تن سیلوی فلزی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، سیدحمیدرضا میرآفتاب اظهار داشت: سیلوی 30 هزار تنی شرکت توسعه غله گلستان در این ایام به بهره‎برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری با توجه به میزان بارش‌های خوبی که در استان داشته‎ایم امید است شاهد رشد برداشت گندم بیشتری نسبت به سال گذشته در مزارع استان باشیم و این میزان تولید مستلزم دارا بودن زیرساخت‌های امر ذخیره‌سازی استاندارد و اصولی به منظور دستیابی به کیفیت برتر گندم در کشور و منطقه است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: در سال جاری میزان بسیاری صادرات گندم به دیگر نقاط کشور انجام شده و می‎توان اعلام کرد که در این زمینه نقش تعیین‎کننده و به سزایی را به خود اختصاص داده‎ایم.

میرآفتاب خاطر نشان کرد: طی سال‎های گذشته مالکیت و ساخت سیلوها اغلب بر عهده بخش دولتی بوده، اما در حال حاضر بخش خصوصی گوی سبقت را در این میدان ربوده است.

این مسئول یادآور شد: از آنجایی که استان گلستان سهم عمده‎ای از تولید، نگهداری و صنایع تبدیلی در کشور را بر عهده دارد امید است با ساخت مراکز ذخیره‎سازی استاندارد گندم، بتواند به طور کامل این فرآیند را پوشش داده تا در راستای افزایش سهم ارزش افزوده این تولید مهم و استراتژیک نیز اقدام شایسته‎ای به انجام برسد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان در پایان به موضوع تلاش دولت بر امر خودکفایی گندم اشاره کرد و اذعان داشت: مسئولان کشور به این امر توجه خاص کرده و به همین دلیل نیاز است که اقدامات ویژه‎ای در این زمینه در استان صورت پذیرد.

گفتنی است حدود 13 درصد غلات کشور در استان گلستان تولید می‎شود.

انتهای پیام/ن۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول