اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ریزش برف طی چند روز اخیر انجام شد

1000 تن عملیات نمک‎پاشی و شن‎ریزی در راه‎های گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری گلستان گفت: حجم عملیات نمک‎پاشی و شن‎ریزی در سطح راه‎های گلستان طی چند روز اخیر و بدنبال ریزش باران و برف سنگین به یک‌هزار تن رسید.

1000 تن عملیات نمک‎پاشی و شن‎ریزی در راه‎های گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و ترابری گلستان، محمدتقی جوان‎شورابی با بیان اینکه این عملیات در طول چند سال اخیر در نوع خود در استان کم‎نظیر بوده، اظهار داشت: تسهیل رفت و آمد وسایل نقلیه و ایمنی تردد رانندگان از اهداف اصلی این اقدام است.

وی ادامه داد: با وقوع شرایط جوی ناپایدار و استمرار آن طی چند روز گذشته در استان، تعداد نیروها و عوامل راهداری استان به 350 نفر افزایش یافته ضمن اینکه از توان بخش خصوصی نیز برای انجام عملیات راهداری امسال با هدف خدمات‎رسانی مطلوب به رانندگان و مردم استفاده شده و همچنان ادامه دارد.

جوان‎شورابی همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر به کارگیری ماشین‎آلات راهداری اداره کل از 50 دستگاه ماشین‎آلات سنگین اعم از بلدوزر، گریدر و لودر بخش خصوصی شامل پیمانکاران ملی و استانی حوزه راه و ترابری گلستان استفاده شده و همچنان ادامه دارد.

مدیرکل راه و ترابری گلستان گفت: نجات افراد در راه مانده و اسکان آنها، امدادرسانی به استان‎های همجوار مانند خراسان‎ شمالی و سمنان از اقدامات دیگری بوده که راهداران با همکاری سایر دستگاه‎های اجرایی در سطح محورهای ارتباطی استان طی این چند روز انجام دادند.

وی به تعداد خودروهای در راه مانده در راه‎های استان اشاره کرد و افزود: حدود 200 خودرو اعم از سبک و سنگین در مسیر گردنه خوش‎ییلاق محاصره شده بودند که با تلاش راهداران، پلیس راه، هلال احمر، ستاد مدیریت بحران و دستگاه‎های اجرایی مرتبط نجات یافته و در نقاط امن مانند راهدارخانه‎های خوش‎ییلاق، جنگل گلستان، درازنو، چهارباغ، گلیداغ، اولنگ، افراتخته و ساختمان‎های هلال احمر اسکان پیدا کردند.

وی اضافه کرد: ستاد مدیریت بحران استانداری گلستان نیز از لحظه وقوع حادثه با حضور اعضای شورای هماهنگی و به ریاست معاون امور عمرانی استانداری تشکیل جلسه داد و به صورت لحظه‎ای اوضاع جوی، ترافیکی، اسکان و امدادرسانی و نجات در راه ماندگان را، پیگیری و رصد می‎کرد و در صورت نیاز برای اعزام نیروهای عملیاتی و اجرایی اقدام کرده است.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول