اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد

سنددار شدن 90 درصد زمین‎های ملی در گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: 90 درصد زمین‎های ملی استان سنددار شده است.

سنددار شدن 90 درصد زمین‎های ملی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، احمد فاضلیان در جلسه شورای قضایی استان که در اداره کل ثبت اسناد و املاک برگزار شد، با بیان کوتاه کردن دست زمین‎خواران از اراضی ملی استان گلستان با صدور سند، اظهار داشت: با صدور سند برای اراضی ملی، دست زمین‎خواران از این اراضی کوتاه شده است.

وی تصریح کرد: با پیگیری‎های انجام شده و تلاش اداره کل ثبت استان از سال 1387 تاکنون برای بیش از 243 هزار هکتار از اراضی ملی استان سند صادر شده که این رقم 90 درصد زمین‎های ملی استان را تشکیل می‎دهد.

رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان گلستان خاطر نشان کرد: 10 درصد باقی مانده نیز جزو اراضی هستند که بر سر مالکیت آن با برخی اشخاص حقیقی و حقوقی اختلاف وجود دارد که پرونده بخشی از آنها در محاکم دادگستری‎های استان در حال بررسی است.

فاضلیان اضافه کرد: صدور سند برای این اراضی علاوه بر جلوگیری از دست‎اندازی متجاوزین به عرصه‎های ملی و طبیعی، کار رسیدگی به پرونده‎های مربوط به این اراضی را برای قضات دادگاه‎های استان راحت‎تر کرده است.

وی با بیان اینکه نمی‎توانیم ادعا کنیم در استان افرادی به عنوان زمین‌خوار وجود ندارند، گفت: با جدیت و تلاش شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان تاکنون افرادی که مبادرت به این کار کرده‎اند، شناسایی و به محاکم معرفی شده‎اند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه فساد اداری یک واقعیت تلخ اجتماعی است از روسای سازمان‌های تابعه دادگستری استان خواست علاوه بر شناسایی بسترهای آسیب در ادارات و رفع آن، نظارت بر زیربخش‎های خود را جدی بگیرند.

فاضلیان تصریح کرد: اگر اعتماد مردم آسیب ببیند، هر قدر هم تلاش کنیم فایده‎ای نخواهد داشت.

این مسئول با اشاره به آغاز تدوین برنامه پنج‎ ساله دادگستری استان از روسای سازمان‎های تابعه دستگاه قضایی خواست بر اساس توانمندی‎ها، امکانات موجود و با استفاده از نظر کارشناسان به منظور تدوین برنامه‎ای که قابلیت اجرا داشته باشد اقدام کنند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان گلستان در ادامه نشست شورای قضایی استان، از تکمیل بانک جامع اطلاعات املاک استان در یک برنامه دو ساله خبر داد و گفت: با تکمیل این بانک اطلاعاتی از وقوع جرم در بخش اسناد و املاک استان به نحو چشمگیری کاسته می‎شود.

جعفر مفیدی ابراز داشت: جلوگیری از فروش یک ملک به چند نفر، مشخص شدن دقیق املاک استان در شهرها و روستاها و سهولت انجام کارهای ثبتی برای مردم از دیگر مزایای ایجاد این بانک اطلاعاتی در استان است.

وی در ادامه با اشاره به روند صدور سند مالکیت برای اراضی ملی در استان گفت: هم‌اکنون فقط 123 هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان فاقد سند مالکیت است که اقدامات لازم برای صدور سند این املاک نیز در استان در دست اقدام است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان گلستان صدور سند مالکیت برای اراضی جنگلی حواشی روستاهای 13 گانه دهنه محمدآباد علی‎آبادکتول را از اقدامات مهم این اداره کل برشمرد و گفت: با صدور اسناد این اراضی به نام دولت از دست‎اندازی و تجاوز روستاییان و افراد سودجو به حریم این اراضی جلوگیری شده است.

رئیس کل دادگستری استان به همراه هیئت همراه پس از پایان نشست قضایی از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان گرگان بازدید کردند.

انتهای پیام/ن۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول