اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

از طرح‎های حوزه گردشگری گلستان حمایت می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: از طرح‎های حوزه گردشگری در استان حمایت می‎شود.

از طرح‎های حوزه گردشگری گلستان حمایت می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان قربان عباسی عصر یکشنبه در مراسم افتتاحیه‎ها و کلنگ‎زنی‎های پروژه‎های شهرستان رامیان اظهار داشت: پروژه‎هایی که به منظور خدمات‎رسانی به مسافران و گردشگران انجام می‎گیرد علاوه بر قابلیت اشتغالزایی که دارند در جذب گردشگر داخلی و خارجی موثر است به همین دلیل مورد حمایت جدی این اداره کل است.

وی تصریح کرد: این طرح‎ها از حمایت همه‎جانبه در خصوص مراحل اداری کار و استفاده از تسهیلات بهره‎مند می‎شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: امسال 18 طرح با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال در سطح استان افتتاح و یا کلنگ‎زنی شد که طرح گردشگری ارگ پردیسان در مجاورت پارک جنگلی شهر دلند فاز اول خود را با اعتباری 25 میلیارد ریالی به اتمام رسانده و در ادامه به منظور تکمیل پروژه مبلغ 75 میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده است.

عباسی اضافه کرد: در حوزه گردشگری در سطح شهرستان رامیان پروژه‎های دیگری هم از حمایت‎های این اداره کل بهره‌مند شده‎اند که مجتمع پذیرایی و گردشگری جعفرزاده در شیرآباد فندرسک با پیشرفت 20 درصدی یک نمونه از آن است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه کلنگ‎زنی روشنایی‎های روستای توریستی و کوهستانی پاقلعه هم امروز انجام و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد و برای فاز اول آن هم 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

در حاشیه این مراسم قدرت شاکری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‎های آزادشهر و رامیان نیز به خبرنگار فارس در گرگان گفت: تمام امور داخلی موزه شهرستان آزادشهر هم به پایان رسیده و بعد از بازدید بازرسان اداره کل از استان و تهران مراحل آماده‎سازی بیرون موزه انجام می‎شود تا به زودی به بهره‎برداری برسد.

وی اضافه کرد: در نگین‎شهر هم به منظور تجهیز پارک گردشگری نگین‎تپه رقمی 100 میلیون ریالی در نظر گرفته شده است که امیدواریم در آینده افزایش هم پیدا کند.

شاکری در خصوص عبور و مرور وسائل نقلیه سنگین به ویژه ترانزیت‎های ترکیه‎ای از نزدیکی برج قابوس و آسیب‎های احتمالی که به بنا وارد می‎شود، گفت: هماهنگی‎های لازمه انجام شده تا با همکاری اداره راه و راهنمایی رانندگی نقشه راه‎ برون‌شهری از طریق سفارت ترکیه در اختیار رانندگان ترک قرار بگیرد تا از این پس تردد آنها از بیرون شهر انجام شود و آسیبی به این بنای تاریخی ارزشمند نرسد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول