اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بودجه و برنامه‌ریزی استانداری اردبیل:

هیچ اعتباری از استان اردبیل برگشت نخورده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بودجه و برنامه‌ریزی استانداری اردبیل گفت: برخلاف ادعا و تصور افراد مغرض در سال‌های اخیر هیچگونه اعتبار برگشتی را در این استان شاهد نبودیم بلکه تمام اعتبارات به معنای واقعی هزینه شده است.

هیچ اعتباری از استان اردبیل برگشت نخورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی شایقی صبح امروز در جلسه کمیته بودجه و برنامه‌ریزی استانداری در اردبیل اظهار داشت: ما از ابتدای امسال اعتبارات را با شاخص‌های در نظر گرفته شده و سیاست‌گذاری تعریف شده در شورای برنامه‌ریزی استان با رعایت عدالت و اولویت اتمام پروژه‌های نیمه تمام توزیع کردیم.

وی بیان داشت: این عملکرد سبب شده است تا در دهه فجر امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام تکمیل و به فرجام رسیده و اهالی استان از ثمرات آن استفاده کنند که این نشان از عملکرد درست سیاست و برنامه‌ریزی مالی و توزیع اعتبارات در استان است.

مدیرکل بودجه و برنامه‌ریزی استانداری اردبیل خاطرنشان کرد: در سایه همین سیاست درست ابلاغ و تخصیص بودجه در کنار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بخش عظیمی از مطالبات پیمانکاران نیز در همین چند ماهه اخیر پرداخت شده است.

شایقی ادامه داد: ما هم اکنون در تمام شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و تولیدی را با تزریق اعتبار مناسب فعال و کوشا داریم و در ایام دهه فجر نیز بر اساس همین سیاست‌ها 246 طرح عمرانی، تولیدی و اقتصادی در استان با 157 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

این مسئول یادآور شد: تاکنون از اعتبارات پیش‌بینی شده برای استان 230 میلیارد تومان در قالب حوزه معاونت برنامه‌ریزی استانداری بین دستگاه‌های مختلف توزیع و ابلاغ شده و اسناد و موافقت‌نامه‌های آن نیز موجود است.

مدیرکل بودجه و برنامه‌ریزی استانداری اردبیل تصریح کرد: از همین محل و با اعتبار 157 میلیارد تومان پروژه‌های متعددی در حال اجرا و تکمیل شدن است و دستگاه‌های اجرایی تا تیر ماه سال آینده فرصت دارند از محل اعتبارات عمرانی طرح‌ها و پروژه‌های خود را تکمیل و راه‌اندازی کنند.

شایقی ادامه داد: در یک حرکت مناسب از اول امسال ستادهای برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی راه‌اندازی شده و با سرکشی به تمام شهرستان‌ها پروژه‌های عمرانی اجرایی را ارزیابی اعتباری و پیشرفت فیزیکی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ما بر همین اساس با اولی قرار دادن پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا تخصیص و توزیع اعتبارات را شاهد بودیم و تا آخر امسال نیز بدون ریالی برگشت اعتبار به مرکز به معنای واقعی تکمیل طرح‌ها و پروژه‌ها را در اولویت قرار دادیم.

مدیرکل بودجه و برنامه‌ریزی استانداری اردبیل بیان داشت: در هفته گذشته رئیس جمهور بودجه سال 91 را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد که بر اساس گزارش ارائه شده از سوی رئیس جمهور در بخش اعتبارات عمرانی یک رشد جهشی 42 درصدی را در سال آینده در کشور شاهد خواهیم بود.

شایقی گفت: اعتبار امسال استان 9 میلیارد تومان بود که در بخش عمرانی برای سال آینده 158 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که رشد 48 درصدی را نسبت به امسال شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود توجه به زیرساخت‌ها و حوزه عمرانی را در سال آینده چشمگیر توصیف کرد و اظهار داشت: سیاست ما برای سال آینده نیز همانند امسال در توزیع اعتبارات تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، جلوگیری از آغاز پروژه جدید، توجه به روستاها و مناطق محروم است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول