اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

اختصاص 170 میلیارد تومان اعتبار برای صنایع تبدیلی

خبرگزاری فارس: معاون امور آب، خاک و صنایع وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص اعتبار برای بازسازی صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در کشور خبر داد و گفت: 170 میلیارد تومان اعتبار برای صنایع تبدیلی اختصاص یافته است.

اختصاص 170 میلیارد تومان اعتبار برای صنایع تبدیلی

سید رحیم سجادی در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به وضعیت صنایع تبدیلی در بخش برنج نیز اظهار داشت: در این زمینه، جهاد کشاورزی در زمینه اصلاح شالیکوبی‌ها فعالیت می‌کند.

سجادی عنوان کرد: در سال جاری مجوز بازسازی و اصلاح صنایع تبدیلی و فرآوری بخش کشاورزی دریافت شده که شالیکوبی‌ها نیز در این بخش قرار می‌گیرند.

وی گفت: ایجاد شالیکوبی‌ها جدید نیز براساس این مصوبه جدید در سال 90 صورت می‌گیرد.

معاون امور آب، خاک و صنایع وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در سال ‌جاری اعتبارات بخش صنایع تبدیلی کشاورزی در دو بخش بودجه دولتی و منابع بانکی است، بیان داشت: در سال‌ جاری 40 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی به بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

این مسئول عنوان کرد: میزان اعتبار اختصاص یافته به صنایع تبدیلی بخش کشاورزی با احتساب منابع داخلی بانک‌ها در سال‌ جاری 170 میلیارد تومان است.

سجادی خاطرنشان کرد: تاکنون 70درصد این اعتبارات تخصیص داده و توزیع شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه سهم مازندران از این اعتبارات 9 میلیارد تومان است، ابراز داشت: هر واحدی که آمادگی سرمایه اولیه 40 درصدی را داشته باشد می‌تواند از حمایت‌های این بخش بهره‌مند شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش آبیاری تحت‌ فشار نیز در کشور اقدامات موثری صورت گرفته، تصریح کرد: یک میلیون و 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی از ۴ میلیون هکتار زمین کشاورزی که قابلیت ایجاد آبیاری تحت فشار را دارند در سال 90 برنامه‌ریزی شده است.

سجادی با تاکید بر اینکه به منظور آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی 800 میلیارد تومان با تخصیص 60 درصدی به این بخش اختصاص یافته است، اذعان داشت: تا پایان دی ماه 200 هزار هکتار در حال اجرا است که از این میزان 99 هزار هکتار تحویل و بهره‌برداری شده است.

انتهای‌ پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول