اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر اقتصاد خبر داد

رشد 124 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در کشور / امضای موافقتنامه چندجانبه با 60 کشور جهان

خبرگزاری فارس: معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران از رشد 124 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در کشور خبر داد.

رشد 124 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در کشور / امضای موافقتنامه چندجانبه با 60 کشور جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان بهروز علیشیری در حاشیه بازدید از مجتمع پتروشیمی رازی ماهشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال 88 میزان سرمایه‌گذاری خارجی بیش از 3 میلیارد دلار بود، این در حالی است که این میزان در سال 89 به 7/3 میلیارد دلار و در هفت ماه منتهی به مهرماه امسال به 2 میلیارد دلار رسیده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: موافقتنامه دو یا چند جانبه سرمایه‌گذاری با 60 کشور جهان که به تأیید مجلس شورای اسلامی رسیده از دیگر مزیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در ایران است که امیدواریم شاهد رشد روزافزون موافقتنامه‌های سرمایه‌گذاری در سال 91 نیز باشیم.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در ادامه میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی در خوزستان را با توجه به ظرفیت‌های مطلوب اقتصادی سالانه بین 600 تا یک میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: استان زرخیز خوزستان در حال حاضر از این حیث مقام دوم را در کشور داراست.

علیشیری دسترسی آسان به بنادر، فرودگاه‌ها، شبکه ریلی و جاده‌ای، راه ترانزیتی، قطب تولید مواد هیدروکربوری (نفت و گاز) در جهان و نیروی انسانی ماهر و متخصص در کنار فضای با نشاط کسب و کار از طریق ساختارسازی جدید، راه‌اندازی ستادهای استانی جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی و پیگیری هیئت‌های مقررات‌زدایی ماده هفت اصل 44 قانون اساسی را از مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد سرمایه‌گذاری آسان در کشور برشمرد.

وی تصریح کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه غربی‌ها شاهد رشد سرمایه‌گذاری در کشور هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم رقم سرمایه‌گذاری خارجی در کشور تا پایان سال جاری به 4 میلیارد دلار برسد.

معاون وزیر اقتصادی و دارایی در ادامه از لزوم پیوند زدن سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی خبر داد و  اظهار کرد: اگر قادر باشیم منابع خارجی را با منابع مالی داخلی پیوند بزنیم می‌توان به رشد شتابان اقتصادی در دهه 90 که متضمن هشت درصد رشد اقتصادی است، برسیم.

علیشیری به ظرفیت متنوع سرمایه‌گذاری در خوزستان در  بخش‌های کشاورزی، صنعتی، نفت و گاز، صنایع تبدیلی این استان اشاره کرد و گفت: استان خوزستان توانایی جذب بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی را دارا است.

وی با اشاره به تحریم‌های گستاخانه غرب علیه ملت ایران اسلامی خاطرنشان کرد: همان‌طور که بارها گفته‌ایم اقتصاد ایران با ظرفیت‌های موجود تحریم شدنی نیست و بیش از آنکه کشور ما از ناحیه این تحریم‌ها آسیب ببیند خود غرب بیشتر متضرر شده و خواهد شد.

انتهای پیام/م20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول