اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی خبر داد

سرمایه‌گذاری 2500 میلیاد ریالی در بخش آب آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: به طور متوسط سالانه بیش از 2 هزار و 500 میلیارد ریال در بخش آب استان سرمایه‌گذاری می‌شود.

سرمایه‌گذاری 2500 میلیاد ریالی در بخش آب آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، ارسلان هاشمی اظهار کرد: آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی در قالب چهار برنامه بیش از 52 طرح و 180 پروژه را در محدوده فعالیت خود مدیریت می‌کند.

وی افزود: توسط این شرکت به طور متوسط سالانه بیش از 2500 میلیارد ریال در بخش آب استان سرمایه‌گذاری می‌شود و بستری که استاندار تلاشگر در این استان فراهم کرده، باعث شده خدمتگزاران بخش آب برای ارائه خدمت، احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

هاشمی گفت: شبکه پایاب سد سهند در شهرستان هشترود مجموعاً 10 هزار و 300 هکتار از اراضی این شهرستان را در قالب پنج ناحیه عمرانی آبیاری خواهد کرد، فاز نخست این پروژه با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و تا بهار سال 1391 علاوه بر 150 هکتاری که به‌عنوان مزرعه نمونه توسط تعاونی‌های آببران مدیریت می‌شود و یک هزار هکتار دیگر نیز آماده بهره‌برداری خواهد بود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این نکته که در حال حاضر در پنج ناحیه عمرانی مذکور بیش از 26 تعاونی آببران ایجاد شده است، ابراز امیدواری کرد مسیر رشد و توسعه سریع بخش آب همچنان تداوم یابد.

وی در ادامه با اشاره به نقش تعاونی‌های آببران در مدیریت و بهره‌برداری از تأسیسات آبی یادآور شد: حدود 20 سال پیش طرح موضوعات مدیریت مشارکتی در این شهرستان غیرممکن بود اما در حال حاضر بیش از یک هزار و 800 بهره‌بردار در قالب 26 تعاونی آببران فقط در شبکه پایاب سهند فعالیت دارند و این شرکت در نظر دارد در دوران بهره‌برداری و نگهداری هم، مدیریت شبکه‌ها و تأسیسات آبی را به مردم واگذار کند.

هاشمی همچنین افزود: سال گذشته در 150 هکتار از مزرعه نمونه سد سهند در هر هکتار بیش از 83 تن ذرت علوفه‌ای برداشت شد که در کشور بی‌نظیر بود و باعث ایجاد درآمد مکفی و اشتغال شد و محرکی برای مهاجرت معکوس روستاییان بود و این توفیق رونق اقتصادی در شهرستان و پایاب سد سهند را موجب خواهد شد.

وی افزود: مدت قرارداد ناحیه عمرانی شماره دو پایاب سد سهند که قرار است 2 هزار و 500 هکتار از 10 هزار و 300 هکتار را پوشش دهد، 30 ماه است که از محل فروش اوراق مشارکت و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به ارزش تقریبی حدود 200 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

هاشمی گفت: در شبکه پایاب سد سهند حدود 4 هزار و 800 کیلومتر لوله‌گذاری، 25 هزار مترمکعب بتن‌ریزی، 2 میلیون و 740 هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری و خاک‌ریزی و 890 کیلومتر جاده بین مزارع احداث خواهد شد و نیز بیش از 8 هزار و 800 هکتار اراضی به روش آبیاری بارانی آبیاری خواهد شد که راندمان آبیاری به بیش از 75درصد خواهد رسید و سالانه بالغ بر 253 هزار تن محصول کشاورزی تولید خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر با مشارکت فعال مردم و تعاونی‌های آببران و همراهی فعال فرمانداری و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان هشترود که بسترهای لازم را برای مشارکت مردمی فراهم کرده‌اند، مردم به طور داوطلبانه اراضی خود را برای اجرای این طرح در اختیار این شرکت قرار می‌دهند و شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی آمادگی دارد در صورت درخواست مردم اجرای شبکه فرعی را به خود کشاورزان واگذار کند و از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شبکه پایاب استقبال می‌کند.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول