اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیر خبر داد

بهسازی 11 واحد آموزشی با سرمایه‌گذاری بیش از یک‌میلیارد تومان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نیر از بهسازی و نو‌سازی 11 واحد آموزشی سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار خبر داد.

بهسازی 11 واحد آموزشی با سرمایه‌گذاری بیش از یک‌میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حمید عباداللهی در مراسم افتتاح طرح‌های دهه فجر اظهار داشت: برای آبرسانی روستایی، تکمیل مجتمع آبرسانی شهید کسایی با پوشش پنج روستا و همچنین مجتمع آبرسانی دورسون خواجه با پوشش پنج روستا در دست احداث است که اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به احداث مجتمع آبرسانی یورتچی نیر یادآور شد: با افتتاح این مجتمع اهالی 18 روستای نیر از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

رئیس شورای اداری شهرستان نیر از تخصیص اعتبار یک‌میلیارد و 215 میلیون تومانی برای تجهیز تصفیه‌خانه آب و فاضلاب شهری نیر خبر داد و افزود: سال آینده فاز اول طرح فاضلاب شهری نیر به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان نیر همچنین از اختصاص 500 میلیون تومان برای توسعه آب و خاک نیر و بهره‌برداری از شبکه آبیاری چندین روستا با استفاده از سد اینانلو خبر داد.

 

* کمر‌بندی نیر به بن‌بست رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای اداری شهرستان نیر در ادامه سخنان خود با اشاره به احداث پروژه کمربندی نیر و طراحی نامناسب آن در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: ادامه اجرای این پروژه امروز به بن‌بست رسیده چرا که ما نمی‌توانیم زیبایی‌ها و طبیعت گردشگر‌پذیر بولاغلار را فدای احداث این کمربندی کنیم.

عباداللهی یادآور شد: با وجود اینکه 50 درصد کار انجام شده ما نه راه پیش و نه راه پس داریم بلکه باید در این زمینه علاج‌بخشی مدبرانه انجام شود.

این مسئول اضافه کرد: قرار است با تدبیر مسئولان استانی به ویژه استاندار درصورت امکان جابه‌جایی مسیر کمربندی از مسیر دیگر اجرایی و احداث شود.

فرماندار شهرستان نیر با ابراز گلایه از مسئولان استانی در تاخیر ساماندهی مجتمع‌های آبگرم نیر بیان داشت: ما بعد از شهر سرعین دومین ظرفیت آب‌های گرم را داریم و شایسته است از این ظرفیت بهره‌برداری درستی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: از دهه 80 کار ساماندهی آبگرم سقزچی و برجلو با فراخوان و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آغاز شده ولی همچنان مسئولان و مردم منطقه از پیشرفت کار گله‌مند هستند.

فرماندار شهرستان نیر خاطرنشان کرد: با اجرای اصل 44 قانون اساسی امکان سرمایه‌گذاری دولت در این حوزه وجود ندارد و ما تنها مجبور هستیم از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده کنیم.

عباداللهی  از ساماندهی آبگرم قینرجه بعد از معطلی 15 ساله خبر داد و گفت: بهسازی این آبگرم با 700 میلیون تومان اعتبار صرف شده امور آب استان در قالب یک استخر سنتی انجام شده اما تلاش می‌شود با تملک اراضی منطقه از سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ادامه کار دعوت شود.

این مسئول خطاب به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اظهار داشت: به یقین آبگرم‌های نیر با توجه به دبی مناسب آب و خاصیت متعدد یک قابلیت خوبی برای رونق اقتصادی و درآمدزایی دارند که سرمایه‌گذاران به یقین از منافع آن استفاده می‌کنند.

 

* دانشگاه فرهنگیان جایگزین مرکز تربیت معلم آزادگان نیر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای اداری شهرستان نیر در ادامه سخنان خود اولویت فعالیت در این شهرستان را در دو بخش گردشگری و افزایش ظرفیت‌های صنعتی اعلام کرد و یادآور شد: ما در کنار این امر توسعه مراکز دانشگاهی را در دستور کار قرار دادیم به طوری که با اخذ مجوز 80 درصد کار احداث ساختمان دانشگاه آزاد در این شهر انجام شده است.

عباداللهی با اشاره به تحصیل 800 دانشجو در دانشگاه پیام نور نیر خاطرنشان کرد: قابلیت شهرستان نیر در رشد و توسعه مراکز علمی بی‌نظیر است.

وی موقعیت این شهرستان را به دلیل واقع شدن در مسیر ترانزیتی و مهیا بودن برخی زیرساخت‌ها یادآور شد و افزود: توسعه همه جانبه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به رفع محرومیت و مهاجرت کمک خواهد کرد.

فرماندار نیر از تبدیل مرکز تربیت معلم آزادگان این شهر به دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: اصلاح نقاط حادثه‌خیز و اختصاص 800 میلیون تومان در این راستا سبب می‌شود تا برخی از نقاط حادثه‌خیز محور نیر به طرف صایین اصلاح شود.

وی در پایان سخنان خود اختصاص 230 میلیون تومان اعتبار برای توسعه پل قرمز وسط شهر نیر و کاهش ترافیک در داخل این شهر را یادآور شد و اظهار داشت: قرار است مجتمع جوانان هلال احمر در نیر با سرمایه‌گذاری 200 میلیون تومان احداث و به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول