اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی:

شهرداری‌های خراسان شمالی برای سرمایه‌گذاری ورود کنند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی تاکید کرد: شهرداری‌های این استان باید برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های شهری وارد عرصه شوند.

شهرداری‌های خراسان شمالی برای سرمایه‌گذاری ورود کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، رضا بهمن‌پور بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: شهرداری‌ها به خاطر دارا بودن شرایط از جمله زمین و اختیار صدور پروانه ظرفیت لازم را برای سرمایه گذاری در این حوزه‌ها دارند.

وی سرمایه گذاری در بخش‌های گردشگری از سوی شهرداری‌های استان را یکی از زمینه‌های مورد نیاز در این راستا خواند و افزود: تاکنون سرمایه گذاری قابل توجهی از سوی شهرداری‌ها در این عرصه‌ها صورت نگرفته است.

بهمن‌پور با اشاره به حضور سالانه 15 میلیون زائر و مسافر در خراسان شمالی، ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش‌های گردشگری و اقامتی به منظور افزایش مدت ماندگاری مسافران را ضروری عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از برنامه ریزی مرکز خدمات سرمایه گذاری به منظور برگزاری همایش‌های تخصصی سرمایه گذاری به صورت فصلی در این استان خبر داد.

دبیر مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان شمالی با اشاره به اینکه در نخستین همایش فرصت‌های سرمایه گذاری این استان که در شهریور ماه امسال در حاشیه نمایشگاه هفته اکو در استان برگزار شد، افزود: این همایش به خاطر آنکه در کمتر از یک ماه برنامه ریزی شده بود، استفاده مناسب از ظرفیت‌های آن برده نشد.

وی اظهار داشت: بر همین اساس برای جذب سرمایه گذاران و همچنین بررسی مشوق‌ها و همچنین آسیب‌های سرمایه گذاری در استان همایش‌های فصلی در قالب کارگروه‌های مختلف برنامه ریزی شده که از سال آینده برگزار می‌شود.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی با بیان اینکه در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری استان در شهریور امسال با 19 سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های سرمایه گذاری تفاهم نامه بسته شد، گفت: اکثر این تفاهم نامه‌ها به دلیل مشکلات مختلف منجر به عقد قرارداد نشده است.

وی یکی از مهم‌ترین دلایل اجرا نشدن و عدم انعقاد قرار داد این طرح‌های سرمایه گذاری را عدم الزام قانونی تفاهم نامه و همچنین موانع مختلف از جمله منابع بانکی عنوان کرد.

دبیر مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان شمالی فعالیت‌های این مرکز را در راستای تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف این استان را برشمرد و گفت: بر همین اساس علاوه بر انتشار مشوق‌ها برای جذب سرمایه گذاری در نشریات محلی و رسانه‌ها، تبلیغات محیطی نیز در محورهای ارتباطی این استان در برنامه کاری قرار گرفته است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول