اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره امور عشایر استان اصفهان:

7 طرح روستایی و عشایری به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره امور عشایر استان اصفهان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح هفت طرح روستایی و عشایری در سمیرم و فریدون‌شهر مد نظر این اداره‌کل قرار گرفته است.

7 طرح روستایی و عشایری به بهره‌برداری می‌رسد

اصغر مرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان به مناسبت دهه مبارک فجر و اهداف اداره‌کل امور عشایر استان اصفهان در این دهه اظهار داشت: بهره‌برداری از چهار طرح روستایی و عشایری در سمیرم و سه طرح در فریدون‌شهر از اقدامات آینده این اداره است.

وی در مورد طرح‌های مورد بهره‌برداری در سمیرم با بیان اینکه تکمیل شبکه برق شهرک عشایری شهسوار سمیرم از جمله این طرح‌ها است، تاکید کرد: این طرح با اعتبار 3200 میلیون ریال و بهره‌مندی 280 خانوار اجرا می‌شود.

مدیرکل اداره امور عشایر استان اصفهان ادامه داد: از دیگر طرح‌‌هایی که قرار است در سمیرم مورد بهره‌برداری قرار گیرد تأمین برق چاه‌های کشاورزی منطقه عشایری (قبر کیخا) با اعتبار یک‌ هزار میلیون ریال است که 150 خانوار از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

وی تاکید کرد: در طرح برق‌رسانی چاه‌های کیخا شاهد اشتغال‌زایی 32 خانوار نیز هستیم، احداث جاده عشایری دهلک سمیرم با بهره‌مندی 500 خانوار از جمله طرح‌هایی است که در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه احداث جاده عشایری دهلک سمیرم اعتبار 900 میلیون ریالی را در پی داشته است، اظهار داشت: در این طرح اشتغال‌زایی پنج خانوار را نیز شاهد هستیم.

مدیرکل اداره امور عشایر استان اصفهان گفت: تأمین آب کشاورزی سمیرم با اعتبار 500 ریال، بهره‌مندی 9 خانوار و اشتغال‌زایی هفت خانوار از دیگر اقدامات اداره‌کل امور عشایر استان اصفهان در دهه مبارک فجر است، تاریخ بهره‌برداری از طرح‌های سمیرم در تاریخ شانزدهم بهمن‌ماه سال‌جاری را نیز مد نظر گرفته است.

مرادی در ادامه صحبت‌های خود اشاره‌ای به طرح‌‌های قابل بهره‌برداری در فریدون‌شهر کرد و افزود: تأمین آب کشاورزی استخر ذخیره آب با اعتبار 165 میلیون ‌ریال و 250 مترمکعب در منطقه عشایری فریدون‌شهر افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: تأمین آب کشاورزی که به صورت انتقال آب توسط لوله و با طول 2 هزار و 200 متر انجام می‌شود نیز با اعتبار 400 میلیون ریال انجام می‌شود.

مدیرکل اداره امور عشایر استان اصفهان اضافه کرد: مرمت و نگهداری ایل راه‌ها با اعتبار 200 میلیون‌ ریال و طول پنج کیلومتر در دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/خ50/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول