اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

زنان فرهنگی ستارگان درخشان سپهر بشریت هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: زنان فرهنگی، ستارگان درخشان سپهر بشریت و آموزگاران نسل انسان در تاریخ و ادوار زمان هستند.

زنان فرهنگی ستارگان درخشان سپهر بشریت هستند

آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان در خصوص نقش زنان در انقلاب و بیداری اسلامی اظهار کرد: در عصر نبوی(ص) زنان پرسشگر، از صحابه و صحابه، پرسشگر از زنان؛ فضای شهر مدینه را به حوزه‌های پژوهش و آموزش تبدیل کردند.

وی افزود: آنها با حضور آگاهانه و بنیادی خود در عرصه‌های هجرت و نفی رژیم‌های طاغوتی، بیعت و پذیرش آرمان‌های حکومت الهی و نبوی، جهاد و صحنه‌های نظامی و دفاعی و مشاغل رایج آن عصر همچون پزشکی و درمان، دامداری و کشاورزی، صنایع دستی و حصیربافی، روغن‌ فروشی و توزیع شیر، تجارت و بازرگانی در راستای عمران و تعالی شهر خود همگام با مردان نقش‌آفرینی کردند.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: زنان فرهنگی، ستارگان درخشان سپهر بشریت و آموزگاران نسل انسان‌ساز در تاریخ و ادوار زمان بوده و هیچگاه تمدن و فرهنگ، بدون حضور و عملکرد زنان عفیف در جوامع انسانی پا نمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: بانوان عامل بیداری، تربیت و سلامت جامعه هستند.

محمدی اصفهانی گفت: جهان معاصر، آینده بشریت و بالندگی کانون خانواده در بین اقوام و عصرها مرهون توسعه‌یافتگی ابزار رشد و تعالی زنانی است که با الگوگیری از تعالیم جاودانه اسلام آماده پیمودن راه باقیمانده و دستیابی به کمالات انسان کامل‌اند.

وی اضافه کرد: بگومگوهای زندگی‌های مشترک، ناشی از جهل و احیاناً عدم‌تعادل روانی برخی زنان و مردانی بوده که یا معارف اسلام را نشناخته و یا احتیاج به مشاوره روانی دارند.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان افزود: زنان مکتبی آنهایی هستند که هم رضایت شوهر و فرزندان را تضمین کرده و هم تا سطح اداره وزارت و وکالت، در انجام وظایف خطیر سیاسی _ اجتماعی نقش‌آفرینی می‌کنند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول