اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی خبر داد

پیش‌بینی حدود 6128 صندوق اخذ رای در سراسر خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: جانشین رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی از پیش‌بینی 6 هزار و 128 صندوق اخذ رای برای دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سراسر استان خبر داد.

پیش‌بینی حدود 6128 صندوق اخذ رای در سراسر خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی‌اصغر رشید در این‌باره اظهار داشت: از این تعداد ۳ هزار و 91 صندوق برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۳ هزار و 37 صندوق مربوط به انتخابات خبرگان رهبری است.

وی درباره تفاوت تعداد این دو اضافه کرد: از آنجا که برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان فاروج خراسان شمالی در حوزه قوچان خراسان رضوی تعریف شده است برای این شهرستان نیز صندوق اخذ رای انتخابات مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده که در مورد انتخابات خبرگان رهبری این امر موضوعیت ندارد زیرا میان‌دوره‌ای خبرگان در خراسان شمالی برگزار نمی‌شود.

وی در مورد تعداد عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در هر صندوق اخذ رای گفت: برای هر شعبه 17 نفر شامل اعضای سر صندوق، نیروهای انتظامی، امنیتی، نماینده فرماندار، بازرس انتخاباتی و نمایندگان هیات نظارت بر انتخابات مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در مجموع بالغ بر 54 هزار و 161 نفر دست‌اندرکار برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری خواهند بود.

وی با بیان اینکه 90 درصد از فرآیند انتخابات به صورت مکانیزه انجام می‌شود، اظهار داشت: در تمام حوزه‌های اصلی و فرعی مانورهای متعددی برای کسب آمادگی انجام شده است.

رشید با اشاره به فراهم بودن تمام امکانات و بسترهای لازم برای شکل‌گیری رقابت‌های ایجابی میان کاندیداها و برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور گسترده مردم ابراز امیدواری کرد: با برگزاری انتخابات 18 نماینده اصلح و توانمند از سوی مردم 27 شهرستان خراسان رضوی و نیز شهرستان فاروج، استان سهم خود را در ایجاد مجلسی کارآمد و توانمند ادا کند.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول